Dagje rust

31 maart 2019 - Porto Moniz, Portugal

31 maart beetje regen, veel zon, 18 gr

Rondje om de kerk,
Vandaag hebben we een rustig dagje om een beetje te herstellen. De klok is een uur vooruit dus we zijn laat aan het ontbijt en dat is te merken, de ontbijtzaal zit behoorlijk vol.   Er liep een kind te schreeuwen over de gang vannacht dus elk kind wordt argwanend aangekeken😒.

Een rondje rijden,
We besluiten een stuk naar boven te rijden en als het weer het toelaat een klein rondje te lopen, dus wandelschoenen en rugzak maar mee.

Al het geel

De jeep,
Onderweg naar boven staat er een jeep langs de kant waarvan ze de wielen aan het natrekken is met een moersleutel.Die heeft dus geen hulp nodig. We rijden verder en de temperatuur daalt en het wordt dampig.
Dan worden we hard ingehaald door de jeep met zo'n zwarte walm achter zich dat we even niks zien. Hilariteit alom. Die gaat het niet redden. We komen nog een stuk de zwarte walmen tegen en ja hoor, daar staat ie. Gevalletje van eigen schuld, dikke.....

Geen wandeling,
We komen het startpunt van de loop niet tegen en het weer is wisselend zodat we besluiten door te rijden. Het is een rondje over de hoogvlakte Paul da Serra van noord ( Porto Moniz) naar zuid ( Calheta ).  Je ziet nu heel goed het verschil van het droge klimaat in het zuiden van het eiland met de (vooral ) palmbomen en bananenplantages en het natte klimaat noord, waar het meer bebost en groen is.

Grote kerk onderweg

Kopje koffie,
Na een tijdje rijden besluiten we te stoppen voor een kopje koffie, we schieten met de auto een terras op en zoeken een tafeltje en bestellen twee koffie.

Uitzicht tijdens een kopje koffieKoffie-tentje

Terug naar Porto Moniz,
Als we weer in Porto Moniz aankomen is het er erg druk met toeristen. Ons balkon ligt nog in het zonnetje en we gaan nog even relaxen met een drankje en een zak chips.

Porto MonizUitzicht uit hotelkamerimageimage

Dan op zoek naar een restaurantje maar overal is het leeg dus we gaan terug naar het hotel om daar een Poncha te drinken en daar te eten.

Morgen er weer vol tegenaan,