Een normale dag wandelen

4 april 2019 - Machico, Portugal

4 April zonnig

Lekker wandeldagje van 15 km
Marcel blijkt slecht te hebben geslapen door een mug ( bleken er zeker 6) die ik door m'n oordop niet heb gehoord😉dus eerst maar even lopen meppen.
Het weer ziet er goed uit dus we gaan er vandaag weer lekker tegenaan. Na het ontbijt lopen we naar het busstation en gaan met de bus, voor nog geen 4€, naar Porto da Cruz een dal verderop.

De busrit,
De busrit is als een achtbaan naar boven naar beneden terwijl de buschauffeur rustig doorpraat met een hand aan het stuur de ander heeft hij nodig om te vertellen wat hij zegt. Overal staan auto's langs de kant geparkeerd waar ik met onze Renault Clio moeite mee zou hebben,  manoeuvreert de buschauffeur de bus met gemak tussendoor. Porta Cruz komt in zicht en met een schreeuw horen wij "Porta Cruz" en we stappen uit om aan de wandeling te beginnen.

imageimageimage

Porta Cruz,
Van hieruit pakken we de route op langs de zee de klippen op en die dus eerst een stuk klimmen is. Dat is gelijk het zwaarste stuk. Het is een mooie route over de klippen. We komen wel veel tegenliggers tegen, veel Fransen die met een gids in een groep lopen.

imageimageimageimageimageimage

Levada Canical,
Op een gegeven moment moeten we van het pad af en volgen we verder de Levada richting Machico en zijn we eigenlijk sneller aan het eind dan dat we verwacht hadden. We moeten nu nog wel een stuk naar beneden lopen over de weg naar Machico omdat de Levada niet tot het eind gevolgd kan worden omdat we daar op de app geen weg zagen lopen. Een taxi-chauffeur vraagt ons nog om een ritje naar Machico wij gaan lopend naar Machiko. Op deze manier komen we langs een café waar we heerlijk op het terras in de zon een biertje gaan drinken.

imageimageimageimageimageimageimage

Terug naar Machico,
Daarna een stijl stuk richting de accommodatie naar beneden en onderweg nog even naar de super voor kippetje.

imageimageimage

Dan herstellen voor morgen voor (hopelijk ) weer een mooie wandeldag.