In het water gevallen,

2 april 2019 - Santana, Portugal

2 April regen fris

Let op..steentje

Ontbijten,
Na een heerlijke nacht in een (eindelijk) donkere kamer wordt er een lekker roerei voor ons gemaakt bij het ontbijt. Ze zijn een beetje nerveus omdat het het eerste ontbijt is wat ze serveren na de overname. We praten wat over het huisje en of we tips hebben en of alles goed is. We gaven wat kleine dingetjes (zoals ontbreken van een kookpan) aan en dat we geen koud water hebben in de keuken. De pannen die geleverd waren eergisteren konden niet op de inductieplaat dus die waren terug gestuurd. De nieuwe worden donderdag pas weer geleverd. Overmacht, vanavond wordt pizza avond.

Droge dag,
Claudia van het appartement zegt dat het vandaag droog zal blijven maar helaas begint het om 9.30 te regenen. Regenkleding maar mee met lopen. Het is niet heel ver naar Caldeirao Verde, het natuurgebied waar we gaan lopen.

Caldeirao Verde,
Als we aankomen regent het heel hard en we besluiten het nog even af te wachten maar uiteindelijk gaan we toch maar lopen.
Het is een mooie loop en we komen in het begin maar weinig mensen tegen. En dat is maar goed want er zijn hele smalle muurtjes bij waar we overheen moeten. Het onofficiële einde van de loop is bij een hele hoge smalle waterval.

imageimageimageimage

Gladde stenen,
Marcel wil hier over het beekje heen om een foto te maken maar glijd uit over een klein glad steentje. Gelukkig houdt de regenbroek het meeste water tegen maar hij houdt er wel een pijnlijke knie aan over. Je kan nog een kilometer of 2 verder en dat besluiten we nog te doen. Als we verder lopen tik ik net tegen een klein steentje aan en ga plat op m'n buik een modderplas in, gelukkig hou ik er niets pijnlijks aan over.

imageimage

Door naar een uitzichtpunt,
Het laatste stuk van 700 meter gaat omhoog met traptredes, best weer pittig en Marcel gaat het allerlaatste stuk verder alleen.

imageimageimageimage

Op de weg terug,
Om 14.00 uur gaan we weer terug en schatten om 17.30 bij de auto te zijn maar dat valt reuze mee. Om 16.40 uur zijn we bij de parkeerplaats.

imageimageimageimageimage

Hier is een klein huisje waar ze koffie end verkopen en waar een lekker houtkacheltje brand.
Het regent nog steeds en bij thuiskomst snel warm douchen en hangt het hele huisje vol met natte kleding.

imageimage

Pizza,
Dan nog even terug naar het dorpje waar we een heerlijke pizza eten en de dag eindigen.

Hopelijk is het morgen droog.