Lekker wandelen en dan door de douane, naar huis.

8 april 2019 - Ter Aar, Nederland

6 April zonnig

Naar huis....hopelijk

Vroeg vertrek,
We zijn op tijd klaar vanmorgen en vertrekken al om 9.00 uur voor een laatste tochtje. de sleutel in de deur achtergelaten en op tijd vertrek naar het puntje van Madeira. alle spullen achter in de auto geladen en op pad.

Ponta de Sao lourenco,
Het is een klein stukje rijden naar Ponta de Sao Lourenco. Het is lekker rustig op de weg en omdat we zo vroeg zijn, zijn we de eerste. Natuurlijk gaat het regenen en we wachten nog heel even af. Ondertussen komen wat meer auto's aan. Marcel wil even keren en we krassen net met de onderkant van de auto over een net te hoog randje. Als we uitstappen zien we ons de auto wat druppelen, het zal toch niet dat we op het laatst nog schade hebben zeker. We worden door iemand aangesproken die ons met die auto bezig ziet en die stelt ons gerust....het is water door de airco. Nou we geloven d'r niks van en we gaan toch maar lopen. We zien wel als we terug zijn.

imageimageimageimageimage

Prima wandelweer,(beetje wind)
Het is weer droog en het zonnetje komt al door. Even zoeken naar het pad en dan op weg. We komen al vrij snel bij prachtige klippen met allemaal mooie lagen met gekleurd steen. De oceaan is wild, de wind hard. Als we verder lopen wordt het drukker op het pad ( wij startte op het zwaardere parcours 😉). Het is best een behoorlijke klim maar heel erg de moeite waard geweest. Omdat we op tijd op het vliegveld willen zijn lopen we niet helemaal tot het einde en keren we om 12.00 uur om. Heen was 2 uur lopen , terug 1 uurtje, best netjes gedaan. Bij de auto zien we gelukkig geen gekke dingen en we gaan op weg naar het vliegveld. Voor mijn doen ben ik lekker relaxt.

imageimageimageimageimage

Wachten op het vliegveld,
Bij de auto op het parkeerterrein even snel omkleden en dan de auto sleutels inleveren. We gaan nog even lekker op het Panorama dak zitten vliegtuigspotten. Dan op ons gemak nog even een broodje en een bakkie voordat we inchecken. We hebben nu nog ruim 1 1/2 uur en gaan nog maar even naar buiten.

imageimageimageimage

Door de douane,
Dan wordt het echt tijd om door de douane te gaan. Snel nog even de waterfles leeg drinken en voor het eerst wordt ik niet gefouilleerd en Marcel wel. Wel moet mijn rugzak er opnieuw door en zie ik ze smoezen en naar mij kijken. Oh nee toch m'n waterfles? Maar nee dat is het niet zeggen ze en ik moet m'n tas leeghalen. Ik schrik me het apezuur als ik Marcel z'n mes tegenkom. Leg dat maar eens uit... En Marcel wordt erbij geroepen en iemand van beveiliging / Politie met een Uzi 😨. Het mes wordt van alle kanten gemeten, er wordt gebeld, nog een keer gemeten en dan wordt er gezegd " you come with me" . Nou gaan we het krijgen hoor, wij allebei mee naar een kantoortje en Marcel een paar keer gezegd dat het zijn mes is en dat het in de grote rugzak had gemoeten. Sorry Sorry Sorry yes I know!

Hoe groot is het Mes,
Opnieuw wordt er gebeld en meerdere malen gemeten en die meneer maar zeggen dat het niet mag, daar waren ook wel achter ja, maar het ging PER ONGELUK meneer.
En Marcel maar zeggen komt goed...nee we hoeven niet naar de gevangenis joh, rustig blijven. dan blijkt dus dat een mes in de handbagage niet echt het probleem is maar een mes met een langer lemmet dan 10 cm is verboden in Portugal en dit lemmet is 10,1 cm. Nou zo relaxt ben ik niet meer maar ik doe m'n best. Ik hoor de man bellen en vragen waar komen ze vandaan Nederland begrijp ik uit zijn antwoord.

Foto van het mes volgt!!!!

Opsturen of in beslag nemen,
Dan ineens geeft hij ons de keus om het mes op te laten sturen of dat hij hem daar houdt. We mogen straks dus wel gewoon weg! We besluiten hem op te laten sturen maar we moeten wel weer eerst opnieuw door de poortjes enzo. Dan moeten we een Fly to Go envelop koppen en dan weer snel terug naar de douane omdat ze daar het mes nog hebben. Nou alles geregeld en eerst even op adem komen. Langzaam krijgen we weer praatjes en kunnen we er grapjes over maken.

Boarden en snel weg,
Dan nu snel gaan boarden we hebben nog een kwartier. In het vliegtuig komen we echt tot rust tot we horen dat we 45 minuten vertraging hebben en Marcel grapjes maakt dat ze ons er altijd nog uit kunnen plukken.

Toch nog weer wat gebeurd vandaag,het was me het dagje wel!!!