Dag 7 Untertal dorp naar Mandling

Tijd: 4,5 / 5 uur
Hoogtemeters: 410 meter
Daalmeters: 467 meter

Baliemedewerkster,
Het is warm geweest vannacht en heb niet echt heel goed geslapen, blijf dus ook nog even liggen. Als we gaan eten  rond 8:00 uur valt de drukte nog mee veel mensen hebben al gegeten en zijn denk al op pad. Wij vertrekken rond 9:30 uur na te hebben betaald aan de baliemedewerkster. (ze had ons nog niet gezien) Ze vond het jammer dat het maar voor 1 nacht was, ohhhh ja die wandelaars, zegt ze ineens.

Koe met schapenvacht Dachstein
We vertrekken,
We laten het hotel achter ons en gaan richting Rohrmoos een stevige klim, we zijn er gisteren al geweest maar dan per bus en hadden de routebordjes al zien staan langs de weg. We lopen achter het centrum van Ruhrmoos om en komen zo op het Fairy-Tale pad. Om de 100 meter wordt er voor de kinderen een sprookje uitgebeeld met een activiteit daarbij. Wij hebben bij Frau Holle nog dennenappels door het raam geprobeerd te gooien.

Trekker
Preuneggbach dal,
We lopen over een aantal skipistes en dan ineens lopen we aan de rand van een bos met aan 1 kant steil naar beneden met daaronder een riviertje. We worden beschermd door wat touwen die zijn gespannen langs het pad. Het loopt hier prachtig en wij hadden dit beiden niet verwacht op de laatste wandeldag. Dan een bruggetje over en naar boven naar de Preunegg Jet een kabelbaan die in het naseizoen alleen maar op dinsdag en vrijdag draait.

Bankwirt,
Voorbij de lift lopen we door tot aan Bankwirt een gasthof en klein restaurant/café. We gaan wat eten het is inmiddels middag. Petra besteld een boerenomelet en ik iets meer Oostenrijks als mijn bestelling komt is het een pannetje met gebakkenaardappel met spek en ui en een spiegelei erop. Heerlijk gegeten en wat gedronken tijd om verder te gaan.

Ravijn Ravijn2 Boom Waterval1 Waterval2 Het dal
Langs de Enns,
Na een skipiste komen we op de begane grond rond de 800 meter. We lopen langs de oever van de rivier de Enns in de richting van Mandling. Als we bij Mandling aankomen worden we nog door het stadshart gejaagd en dan in de richting van Hotel Taverne. De lucht betrekt inmiddels wel en het wordt ook een beetje benauwd.

Enns Puinhelling
De koffer,
Als we bij hotel Taverne aankomen is onze koffer er nog niet, de zoon van de eigenaar gaat bellen met Hotel Vitaler Landauerhof. We kunnen onze kamer in en met 45 minuten is onze koffer weer op zijn plaats. Als we op het balkonnetje van onze kamer zitten zien we de lucht vol en en binnen een mum van tijd onweert en bliksemt het in het dal. We zijn net voor de bui binnen pfffffff.

Monument

Morgen weer lekker naar huis,