Dag 3 Via Assacher kam, Grobling en Mittelberg naar Oblarn

Tijd: 7 / 8 uur
Hoogtemeters: 660 meter
Daalmeters: 752 meter

Lange dag wandelen,
We gaan om 8:00 uur ontbijten, als als we hebben ontbeten staan we even voor 9:00 uur voor de deur om te vertrekken. Het gaat een zware dag worden rond de 20 kilometer, met daarbij 660 hoogtemeters.

Pad omhoog Pad omhoog 2
Assacher kam,
Als we het dorp uit zijn gaat het direct strak omhoog eerst over een asfaltweg dan steiler op een gravel-pad en daarna echt steil op een bospad. We lopen rustig door in een gelijkmatig tempo tot bovenaan de kam. We gaan eroverheen en dan weer naar beneden. We horen steeds mensen schreeuwen alsof er een kabelbaan los gelaten word. Als we verder lopen zien we vier kabels over het bos lopen met daaraan vier stoeltjes met schreeuwde tieners die naar onder vliegen. De zippline, zien we onder in het dal waar ook een klimbos is.

Uitzicht Alpenweide
Naar Grobming Hohenweg,
Vanaf het klimbos gaan we het hele dal rond over de Grobming Hohenweg, achter diverse dorpjes langs. Aan het einde van de Hohenweg lopen we langs het dorpje Grobming het is nu rond 12:30 uur. En zitten hier op 11 kilometer.

Op zoek naar een restaurant,
Tijd om wat te eten, we lopen naar het dorp richting de kerktoren. Als we bij het eerste café / restaurant komen is deze dicht, we kijken verder in het dorp en gelukkig keuze uit twee terrassen. We kiezen het terras van een restaurant en niet van de bakkerij. We bestellen een bordje friet met een wienerworst met spek er omheen en twee grosses bier.

Rots Over de kam Grobming
Door na de rust,
Na de rust is het nog goed acht kilometer lopen naar het hotel, het gaat steeds moeizamer. En we missen in vergelijking met de kaart een paar bordjes, of bordjes zonder pijlen erop. Jammer om dat nu tegen te komen we lopen nog een stukje verkeerd en gaan weer terug naar de oude route.

Weide Rots2 Imker
Het Is zwaar,
Het begint nu echt zwaar te worden en de vroege hoogtemeters beginnen te tellen. Nog een paar kilometer en we zijn in Oblarn. In Oblarn is het even zoeken naar on hotel voor de avond.

Rivier Brug
Gasthof Stralz'n
Als we bij ons hotel aankomen worden we direct herkent als de wandelaars en gaan direct op het terras zitten en bestellen een biertje. Dan naar de kamer, een prachtige ruimen kamer met een groot terras. Om 18:00 uur eten we gaan beide voor de mixed grill.

Morgen het lijkt wel Oostenrijk weer berg op,