Dag 4 van Oblarn naar Michaelerberg

28 augustus 2017 - Michaelerberg, Oostenrijk

Van Oblarn via Gatschberg en Stein an der Enns naar Michaelerberg.

Dag 4
Oblarn naar Michaelerberg
Afstand: 13,7 kilometer
Tijd: 6 uur
Hoogtemeters: 810 meter
Daalmeters: 275 meter

Veel hoogte maken vandaag,

Vandaag voor de kilometers een rustig dagje het zijn een kleine 14 kilometer. Wel hebben we een hoop hoogtemeters te verteren we gaan van 668 meter naar 1203 meter (het hoogste punt van de hele tocht) totaal met alles op en af 810 meter op. Na een goed ontbijt gaan we op pad het is even zoeken naar de juiste weg. Al snel het juiste pad gevonden we gaan langs het café wat aan de kerk vast zit door het dorp richting plaatselijke voetbalveld.

Cafe en kerk Bomen
Het weer,
De hele week heeft men het er al over dat het vandaag heel slecht weer gaat worden met onweer en veel regen. We gaan droog weg en horen het in de verte rommelen en zien het voor ons in het dal regenen iets wat we de hele dag horen en zien.

Kerkje in achtertuin Dachstein
Stein an der Enns,
We wandelen in een rustig tempo door over een makkelijk pad/weg het gaat wat op en af. Als we in het dorpje Stein an der Enns aankomen is daar een supermarkt, nog wat zoeten broodjes ingeslagen en wat droge worst en dan weer door. Onderweg verder komen we niets meer tegen om wat te eten.

Bos Beekje en brug

Steil,
De hele tijd zijn we wat bang voor de klim van 2,5 kilometer maar gelukkig valt het alles mee alleen het laatste stuk is wat klimmen en klauteren door het bos. Het is hier ook prachtig en heerlijk rustig. We komen langs een stroompje bruggetje erover en niet veel verder zien we een eekhoorn het pad oversteken. We lopen geleidelijk naar beneden.

Grobming Dal
Andere kant,
We lopen nu ook aan de andere kant van het dal je kunt vanaf hier goed zien waar we gister hebben gelopen. Je ziet het dorpje Grobming zo liggen gister daar nog een lunch gegeten.

Regen Michaelerberghaus
Naar Michaelerberghaus,
Het komen steeds meer wolken en de onweer komt langzaam dichterbij. Zullen we nog ergens gaan zitten in het zonnetje of gaan we door. We besluiten door te lopen nog een steil stuk op en dan zien we de Michaelerberghaus. Een klein stukje over de weg en dan zijn we er. Als we nog geen 30 minuten binnen zijn begint het te onweren en regenen, het terras wat vol was toen we aankwamen is binnen een mum van tijd leeg.

Michaelerberghaus,
We zijn vannacht de enige gasten hier in de avond komt er nog een stel eten. De eigenaar verteld dat het helemaal vol was afgelopen weekend. We eten vanavond een flink bord Goulash met risotto rijst, ook hier weer heerlijk gegeten.

Morgen langste dag 24 kilometer,