Dag 5 van Michaelerberghaus naar Oberhausberg

Duur: 7 uur
Hoogtemeters: 919 meter
Daalmeters 930 meter

Mist,
Als we vroeg in de ochtend naar buiten kijken is het een kleine wereld erg mistig, het lost misschien nog wel op in het eerste uur. Eerst maar eens een ontbijt om 8:30 uur en dan rond 9:00 uur vertrekken voor iets meer dan 23 kilometer.

Mist1 Water Mist2 Mist4
Mist, laaghangende bewolking,
We vertrekken bij Michaelerberghaus in de mist, eerst 3 kilometer naar beneden lopen daarna weer omhoog. Als we bij Pirklalm zijn is het nog steeds mistig, het inmiddels rond 11:00 uur.

Mist5 Mist3 Uitzicht
Seewigdal
We dalen opnieuw af en in een paar minuten is de mist verdwenen en lopen we weer in de zon. Als we ineens een vreemde afslag moeten nemen. Dwars Over een weideveld door een bos en dan over een bruggetje naar de overkant. Als we aan de overkant zijn moeten we wederom door een bos en dan door een weideveld. Er staat spanning op het schrikdraad maar gaan er beide overheen in de wei lopen koeien doen niets, totdat ineens een koe begint te rennen ik heb nog nooit iemand zo snel over een schrikdraad zien komen. Pfffffff net op tijd zag je hem aan komen rennen. Snel naar de weg en we vervolgen ons pad.

Weide Brug Brug2 Koe
De paarden,
Het is inmiddels rond 12:00 uur binnen en besluiten een broodje te eten lekker rustig op een bankje op de alpenwei. Als we een zoet broodje uit de tas hebben zie ik twee paarden staan en binnen een mum van tijd staan ze achter ons en eten bijna bij Petra haar broodje uit haar rugzak. Petra schrikt en vlucht weg laat haar telefoon van schrik liggen. Probeert  het paard nog weg te jagen met kssssttt, ksssssttt. Het paard laat zich niet afschrikken en volgen ons met z'n tweeën. Pffffff met de schrik weer vrijgekomen.

Paarden Weg Koeien op het pad

Gumpendal,
Als we beide een beetje van de  schrik zijn bekomen zoeken we een ander bankje op om toch nog wat te eten en drinken. Dan gaan we richting Gumpendal. Een wandeling van. drie kilometer het dal in en dan over een bruggetje en dan via de andere kant weer terug.we lopen deze zes kilometer makkelijk nu nog vijf zware kilometers tot volgende hotel.

Stroom Gumpendal
Naar Kemeterhof,
Het is nu nog 4 kilometer wisselend op en af en de laatste kilometer af naar Kemeterhof. Het gaat steeds moeizamer maar we gaan nog vooruit. We komen vlak voor de laatste kilometer nog bij een soort van vijver vol met visjes. Een prachtige oase van rust. Als we doorlopen via een beetje een wazig pad zonder bordjes blijkt na een paar honderd meter dat we verkeerd zitten. We lopen terug naar de vijver en lopen een pad af langs de vijver. Uiteindelijk komen we bij Kemeterhof.

Vijver Vijver2 Vijver3

Kemeterhof,
Er doet een uiterst vriendelijke vrouw open en heet ons welkom. Mooi op tijd zegt ze de meesten lopers komen hier tussen 17:00 en 18:00 uur binnen het is inmiddels 17:30 uur. Vorige week was er een Duits stel dat pas om 20:30 uur binnen kwam. Even een radler en dan naar de kamer even opfrissen voor een fantastisch diner. Nog lekker even op de loungebank in de zon met een Duits stel gezeten genieten van de zonsondergang.

Morgen een makkie!!!!! (Als we geen koe of paard tegen komen)

Zonsondergang Dachstein