Dag 22, Kyoto - Uji

18 november 2016 - Kyoto, Japan

Kyoto & Uji

Het weer: Zonnig en onbewolkt,

Vanmorgen een ontbijtje bij de Air B&B en om 9.00 uur vertrokken, eigenlijk te Kyoto Uji Routelaat naar ons zin. We waren de straat nog niet uit of Marcel mistte de print wat we vandaag allemaal gaan doen. Maar weer terug, schoenen uit , smalle deuren door en de print gevonden. Weer op pad. Welke trein moeten we eerst? Nèèè mobiel vergeten. Zit niks anders op dan weer terug, schoenen uit, smalle deuren door........Uiteindelijk om 9.30 uur pas in de trein.

Ochtend,

Byodo-in, Uji (Tempel)

We gaan als eerste naar het verste punt Uji, een klein uurtje van Kyoto. Hier staat Byodo-in een bekende tempel omdat de afbeelding hiervan op de 10 yen stukken staat. De drukte viel gelukkig mee en we konden zo doorlopen. De tempel ligt op een eilandje waar je helemaal omheen wordt geleid. Er is ook een museum bij waar je àutomatisch doorkomt. De tempel zelf moet je bovenop de toegang tot het omliggende pakt apart betalen. Daar zagen we veel mensen binnen staan dus dat gaan we niet doen. Het is prachtig weer en er is buiten genoeg te zien.

Bodo1-1Bodo1-2Bodo1-3Bodo1-4Bodo1-5Bodo1-6

Middag

Daigo-ji,

De volgende stop is Daigo-ji, dit is een groot tempelcomplex met achterin een prachtige tuin. Gekleurd in rood, geel, oranje, groen en alles wat daar tussenin zit. Heel erg de moeite waard. Op hetzelfde terrein gaan we naar een tuin die meer verscholen  lag. Je moest hiervoor een tempel door. De tuin lag er prachtig bij in de zon en is heel goed onderhouden.

Daigo2-1Daigo2-2Daigo2-3Daigo2-4Daigo2-5Daigo2-6Daigo2-8Daigo2-10Daigo2-9Daigo2-11

Fushimi-inari Taisha,

Hier staan tegen de berg aan zo'n 1000 tori's, waar je tussendoor naar boven kan lopen. Ze worden neergezet als bedrijven of particulieren ze kopen en hoemeer je betaald hoe groter hij is. De datum en naam wordt erin gezet. Een wandeling naar boven en weer terug neemt 2 tot 3 uur in beslag. Wij zijn niet helemaal naar boven geweest ivm de tijd. Het was hier erg druk hoewel wij nog vrij laat waren.

imar3-1imar3-2imar3-3Imar3-4imar3-5imar3-6imar3-8imar3-9imar3-11imar3-10imar3-12imar3-13imar3-14

Avond

In de avond heerlijk Japans gegeten met Bonsai vrienden Maarten, Edwin, Manon en de Britse Mark en Rita (die we de eerste week ontmoette) en die hier zijn ivm de Daikan-ten. Een grote bonsaishow die morgen begint.

Na het eten op zoek naar de 100 yen shop voor nutteloze gadgets voor Amber. Maarten die goed Japans spreekt sprak een paar meiden aan en zij brachten ons er helemaal naar toe. Helaas wilde ze morgen niet gidsen.

Het schijnt morgen te gaan regenen dus dat wordt plan B...........

1. Harry en Corry.:
    18 november 2016
    Heel mooi allemaal,wat een mooie verhalen en foto;s
    jullie kunnen beter een ander beroep gaan uitvoeren,
    Petra reisverslagen maken en Marcel fotograaf.
    Groetjes Pa en Ma.