Dag 28, Kyoto - Osaka

24 november 2016 - Osaka, Japan

Kyoto -Osaka

Het weer: Bewolkt en af en toe zon.

Vanmorgen doen we het rustig aan en ontbijten bij de Air B&B. We vertrekken straks naar Osaka een uur met de trein van hier, waar we morgen het vliegtuig naar huis hebben. Aangezien we met volle bepakking lopen willen we niet in de spitstrein reizen. We nemen de trein van 9.15 uur en dat was goed te doen. Osaka Station is enorm groot dus het is even zoeken waar we heen moeten. Bij de eerste de beste lockers stallen we de bagage en na ruim twintig minuten zoeken hebben we de uitgang gevonden. Toen we buiten stonden kwamen we er achter dat het WiFi- kastje ook in de locker zit dus moeten we ons ouderwets orienteren om straks weer terug te komen. Groot gebouw links, groot gebouw rechts en een reuzenrad , moet lukken ;-)

Osaka1-1Osaka1-2Osaka1-3

Na een aantal smalle stegen met alleen maar restaurantjes hebben we een lange winkelstraat ontdekt met allerlei verschillende kleine winkels om te struinen.

Osaka1-4Osaka1-5Osaka1-6Osaka1-7Osaka1-8

Tegen half vijf gaan we weer op zoek naar het station maar het valt niet mee om het reuzenrad te vinden. We waren toch verder dan we dachten. Eenmaal in het station de volgende uitdaging...de locker terug vinden maar ook dat is goed gekomen.

Osaka1-9Osaka1-10Osaka1-11

Het hotel is een giller, voor het zelfde geld als waar we "de zolderkamer" voor hadden hebben we nu een super de luxe hotel. Met marmeren ingang, een goed gevulde badkamer met allerlei smeersels, fohn's, sloffen, kimono's. Een kamer met echt bed, super grote tv en een bioscoop scherm, relaxstoel, kaptafel en als klap op de vuurpijl een echt gokapparaat. En dan noem ik de kleine dingen nog niet eens op.

En toch vragen we ons af of we hier lekkerder slapen....de mensen die ons echt kennen weten het antwoord.