Dag 25, Kyoto - Himeji

21 november 2016 - Himeji, Japan

Kyoto-Himeji

Het weer: Bewolkt

Himeji Castle,

Na de drukke dag van gister besluiten we het vandaag rustig aan te doen. Onze railpas is nog geldig dus daar gaan we vandaag nog gebruik van maken. We willen naar Himeji waar een kasteel staat met een tuin. Kast2-1Een treinreis van anderhalf à twee uur  We waren al vroeg op pad maar helaas liep het begin van de treinreis niet helemaal soepel. De app en de vertrektijden van trein en metro in Kyoto hebben elkaar nog niet gevonden denk ik. Dus dachten we in de juiste metro te zitten, rijdt hij ons station voorbij en nog èèn en nog èèn. Uiteindelijk stopte hij pas een stations of 7 verder. Denk je vroeg te zijn. Na vertraging en wat overstappen uiteindelijk in de Shinkansen onderweg naar Himeji.

Vanaf het station zien we in de verte het kasteel al liggen, hoog boven de stad uit. Onderweg ernaar toe komen we een plantenmarkt tegen waar onder andere mooie grote tuin-bonsai worden verkocht voor weinig.

Markt1-1Markt1-2Markt1-3

Het kasteel uit 1600 staat op de Unesco Cultural World Heritage Site en is de zeer de moeite waard. Zowel van binnen als van buiten.

Kast2-3Kast2-4Kast2-5Kast2-6Kast2-7Kast2-8Kast2-9

De tuin ligt aan de andere kant van de gracht en bestaat uit negen verschillende tuinen met een totale oppervlakte van 3.5 ha. We dachten nu wel zo'n beetje alles gezien te hebben aan tuinen maar ook hier keken we onze ogen weer uit. In de vijver blijken 250 koi te zwemmen.

Tuin3-1Tuin3-3Tuin3-4Tuin3-5Tuin3-2Tuin3-7Tuin3-8Tuin3-9Tuin3-10Tuin3-11Tuin3-12Tuin3-6Tuin3-13Tuin3-14Tuin3-16Tuin3-15Tuin3-17Tuin3-18

De terugweg moet met de lokale trein omdat de Shinkansen pas om 20.30 uur richting Kyoto vertrekt. Gelukkig treffen we het terug beter dan heen en zijn  we om 19.30 uur weer terug bij de Air B&B.

Morgen weer een nieuwe dag.....

1. Leny Zwaan:
    21 november 2016
    Hoi Petra en Marcel, wij genieten nog steeds van jullie verhalen en mooie plaatjes. Nog veel plezier die laatste dagen daar. Groetjes Peter en Leny