Dag 27, Kyoto - Arashimayama

23 november 2016 - Kyoto, Japan

Kyoto - Arashimayama

Het Weer: licht bewolkt met een zonnetje, wel frisjes

Na een matig nachtje door tochtende klapperende ramen moeten we om 6.30 uur weer op. Het is onze laatste dag in Kyoto en we hebben nog het èèn en ander op de lijst staan. Om 7.00 uur lopen we al richting station om naar Arashimayama te gaan, een stadsdeel  van Kyoto met veel tempels en tuinen. Al het metro en trein verkeer zat mee dus we waren er al om 8.30 uur. Nu rustig aan een stukje lopen naar de eerste tempel die om 9.00 uur open gaat.

Daikaku-ji

Daik1-1Er zit ook een tuin bij maar die valt erg tegen,  het leek meer een slecht onderhouden dorpspark, en hier waren we dan ook zo weer weg. De tempel die erbij hoorde was wel de moeite waard en je mocht er zelfs foto's maken waar Marcel weer blij om was. Terwijl wij er waren werden er even snel een paar bussen geleegd maar die waren net zo snel weer weg. Nu snappen we waarom ze hier op te grote schoenen lopen cq sloffen, daar stap je op en loop je mee weg terwijl wij lang bezig zijn met het veteren van  hoge wandelschoenen. Na vier weken werkt dit wel op onze lachspieren. .Daik1-2Daik1-3Daik1-4Daik1-5Daik1-6

Houkyo-in,

Hier moesten we voor het eerst uit de automaat een kaartje trekken terwijl er iemand naar zat te kijken (vanuit het kantoortje) en 3 meter verder stond weer iemand anders bij wie je het kaartje moest inleveren. De tuin was niet heel groot maar wel mooi, afgevallen blaadjes lieten ze hier liggen wat ook wel weer wat heeft.

Hoky2-1Hoky2-2Hoky2-3Hoky2-4

Nison-in,

Tempel met kleurrijke doeken.

Niso3-1Niso3-2Niso3-3Niso3-4Niso3-5

Gio-ji,

Kleine tuin vol met afgevallen blad en bamboo op de achtergrond. Apart gezicht met het zonnetje erop.

Gio-ji4-1Gio-ji4-2Gio-ji4-3Gio-ji4-4Gio-ji4-5

Jojakko-ji,

Mooie tuin tegen een bergwand aan waar je omhoog liep naar een mooi uitkijkpunt over de stad.

Joja5-1Joja5-2Joja5-3Joja5-4Joja5-5Joja5-6

Okochi Sanso,

Bamb6-1Deze tuin ligt vlak bij de ingang van het baboobos pad, een enorme mensenmassa die met foto apparatuur en telefoons in de weer is, kortom mooi om te zien maar nu eerst naar Okochi Sanso.

Verrassend mooie tuin met veel verschillen uitkijkpunten over de stad en een villa halverwege. Ook kregen we hier macha thee en een zoet koekje. Marcel ontdekte een paadje waar kinderen onder de 15 niet mochten komen voor mensen die in stilte wilde genieten.....Okoch7-1Okoch7-2Okoch7-3Okoch7-4Okoch7-8Okoch7-5Okoch7-6Okoch7-10Okoch7-9

Bamboo forest,

Van de stilte naar de drukte van het bamboo bos, mensen kijken en selfiesticks weer ontwijken. Geweldig om te zien. Het is niet zo'n heel lang pad en toen we uit het bamboo bos kwamen wisten we helemaal niet wat we zagen. Het zag werkelijk zwart van de mensen. En geen idee waar die allemaal vandaan of naartoe gingen.

Bamb6-2Bamb6-3Bamb6-4Bamb6-5Brug8-1

Bij de tempels waren ze in ieder geval niet. En iedereen liep te eten of stond in de rij bij een restaurantje tot ze aan de beurt waren.

Winkeltjes stonden stampvol alsof het de dolle dagen waren. We besloten met de meute mee te lopen en kwamen uit bij een kruispunt waar voetgangers ook de brug over moesten. Daar stonden ze met vijf man de boel te regelen. Niet normaal , wat een mensen. Leuk om de boel te bekijken van een afstandje.

Brug8-2Brug8-3

Uiteindelijk was het alweer donker toen we terug gingen en om 19.30 op de zolderkamer een biertje opentrokken.

Kyoto tower

Staks rugzakken inpakken want morgen vertrekken we naar Osaka.

Hopelijk houden de ramen het ook rustig vannacht....