Dag 20, Nara - Koya-San

16 november 2016 - Nara, Japan

Nara naar Koya-San

Het  weer: Onbewolkt en zonnig

Nara wandeling Nara wandeling
Na weer een heerlijke nacht op een futon is het weer vroeg dag en lopen we dus voor 8.00 uur al weer buiten. De dagrugzak kunnen in het guesthouse laten staan , we komen daar toch nog langs als we naar het station gaan. In de ochtend gaan we het tempelgebied bezoeken en in de middag reizen we door naar Koyasan. We besluiten om bij de achterste tempel te starten en daarom moeten we eerst 3 km door het park lopen. Onderweg halen we een koffie en een soort puddingbroodje voor het ontbijt. In het park lopen een paar honderd herten rond. Op verschillende plekken kan je een soort koeken voor ze kopen. Als we in de buurt van de tempel komen staan er honderden grote granieten lantaarns langs het pad en als je er als enige loopt is dit heel bijzonder.

Nara1-1Nara1-2

Kasuga Taisha (Shinto tempel)
Even voor 9 uur waren we al bij de tempel en het was er nog heerlijk rustig dus we konden goed rondkijken. Wat een prachtig gebouw. Overal waar je keek hingen lantarens en op de achtergrond hoorden we biddende monnikken. Een man die er werkte vertelde dat er bij elkaar 1000 lantarens hingen. Halverwege hadden ze een soort afgeschermde donkere kamer en daar hingen 140 verlichte lantarens met spiegels er achter. Echt heel bijzonder. ​Om 9.45 gingen wij er weg, net op tijd want de bussen liepen leeg.

Lant2-1Lant2-2Lant2-3Lant2-4Lant2-5Lant2-6Lant2-7Lant2-8
Todai-ji Nigatsudo ( Boeddhistische tempel )

Kodai3-1Kodai3-2Kodai3-3Kodai3-4Kodai3-5Kodai3-6Kodai3-7Kodai3-8Kodai3-9Kodai3-11Kodai3-10

Todai-ji (Boeddihstishe tempel)
Een enorm gebouw om een grote boeddha heen.

Buda4-1Buda4-2Buda4-3Buda4-4Buda4-5Buda4-7Buda4-9Buda4-10Buda4-11Buda4-12Buda4-13Buda4-14

Nandai-mon gate
We waren de toegangspoort aan het bewonderen toen ineens de Britse man en zijn vrouw, die we gister in de trein hadden ontmoet ons aanspraken. Ongelofelijk, er lopen duizenden mensen en dan kom je elkaar daar tegen. Erg leuk en we hebben ze natuurlijk een blogkaartje gegeven.

Poort5-1Poort5-2

Isui-en (Tuin)
Vanuit  de tempels is het een klein stukje lopen naar een tuin. Wat een contrast is dat. Van de duizenden mensen die bij de tempels liepen, naar hooguit 10 in de tuin. De tuin is niet heel groot maar prachtig rood gekleurd en heel mooi onderhouden.

Tuin6-1Tuin6-2Tuin6-3Tuin6-4Tuin6-6Tuin6-7Tuin6-8

Yoshiki-en (Tuin)
Deze tuin grensde  aan de vorige en was iets groter. Helaas zijn we niet zo lang geweest in verband met de tijd maar een bezoek is zeer de moeite waard.Voor buitenlanders is de tuin gratis te bezoeken. We zijn nu ook weer aan de andere kant van het park gekomen en van hier is het nog een klein stukje naar het guesthouse om de rugzakken te halen.

Tuin6-10Tuin6-12Tuin6-13Tuin6-14

Naar Koya-san met de trein Nara - Koya-San
Het wordt een hele reis naar Koya-san, meer naar het oosten maar ook de bergen in dus ook iets kouder. Om 14.35 uur starten we met een gewone trein naar Hashimoto waar we over moeten stappen. We moeten hier verder reizen met de Pasmo kaart maar bij het inchecken doet die het niet en worden we terug gestuurd naar het  ' kantoor ' beneden in het stationnetje. Ze gaan uitzoeken wat er aan de hand is en we blijken in de buurt van Nagoya niet te hebben uitgecheckt en gelijk de railpas voor de volgende trein te hebben gebruikt. Na een paar handelingen op de computer is het geregeld en kunnen we de kaart weer gewoon gebruiken. Zonder extra kosten  en gelukkig op tijd om de volgende trein naar Gokurakubashi te halen. Hier stappen we op een kabeltrein naar boven waar Koyo-san ligt. Maar we moeten naar het dorp en dus ook nog een stukje met bus die gelukkig al klaar staat. De buschauffeur laat op een kaartje zien waar we moeten zijn. De bus gaat niet zover dus het laatste stukje lopen we. Ondertussen is het 18.30 dus al met al een reis van 4 uur achter de rug.

Trein7-1Trein7-2

In de hostel hebben ze warme curry dus we gaan lekker 'uit eten'.

Avond,

Okuno-in (Begraafplaats)
We besluiten nog even naar de begraafplaats te lopen (5 minuten)waar in de avond langs het hoofd-pad verlichte lantarens staan. Een prachtig gezicht en tegelijk bizar. Het is de grootste en oudste begraafplaats van Japan dus morgen komen we terug.

Begra8-1Begraf8-2

Vanavond slapen we op een echt bed maar met het raam dicht......