Dag 19, Kanazawa - Nara

15 november 2016 - Nara, Japan

Kanazawa via Eihei-ji naar Nara,

Het weer: Bewolkt met af en toe een bui, temperatuur is goed.

Ochtend

Dit was al weer onze laatste nacht in Kanazawa, vandaag reizen we richting noord-oosten naar Nara. We pakken voor 2 nachten het hoog nodige in de dagrugzak. De grote rugzakken laten we doorsturen naar Kyoto zodat we niet de hele dag hoeven te zeulen. Onze gastheer vraagt nog het telefoonnummer van het verblijf waar ze de bagage heensturen, dus als het fout gaat ligt het niet aan deze mensen. Na afscheid te hebben genomen en een sleutelhanger  te hebben gegeven aan de gastvrouw  ( ze gaan nu hard ) lopen we om 7.45 uur al richting station. We gaan met de Thunderbird ( zeg maar de voorloper van Shinkansen) naar Fukui waar we nog uitstappen om een Boeddistische tempel te bezoeken. In de Thunderbird trouwens voor het eerst een kaartcontrole gehad sinds we hier zijn.

Eihei-ji (Boeddhistische tempel)

In Fukui station op zoek naar een informatie kantoor om te vragen waar de bus stopt die naar de tempel gaat. We horen dat de bus om 9.55 uur vertrekt en het is nu 9.50 uur. Of we die bus nog willen en anders moeten we een uur wachten want dan vertrekt de volgende pas. Tuurlijk willen we graag die van 9.55 nog halen. De aardige mevrouw brengt ons helemaal naar de bus en gaat zelfs het laatste stuk nog rennen om te zorgen dat we hem halen. Ondertussen vertelde ze dat ze 2x in Hollanda was geweest, in Amsterdam. Nice city!

Fuku1-1Fuku1-2Fuku1-3Fuku1-4Fuku1-6Fuku1-7Fuku1-8

Het was een ritje van een half uur naar de tempel. Bij de bushalte was een winkeltje / restaurantje waar we de rugzak in een ' locker ' achter konden laten. Er bleek een deurtje voor te zitten die niet op slot kon en het enige bewijs dat jij die ' locker ' in gebruik had was een geplakte post-it met nummer op de deur en het nummer op een stukje papier als bewijs. Hoef je in Nederland niet te doen want dan ben je je spullen kwijt maar hier kan dat gewoon. Fotospullen, ipad en achteraf zelfs mijn portemonee.

Fuku1-9Fuku1-12Fuku1-13Fuku1-11Fuku1-14Fuku1-15

De tempel was erg indrukwekkend, veel aparte tempels die met elkaar in verbinding staan. Overal hangt de geur van wierrook. Het gedeelte waar eeuwen oude urnen staan was heel bijzonder. Er liepen leerlingen rond en de monnikken hoorde je op de achtergrond zingen. En hoewel het erg druk was merkte je daar door alle indrukken niet zo heel veel van.

Fuku1-16Fuku1-17Fuku1-18Fuku1-19

Middag   Yoko-kan (tuin)

Om half 2 rugzakken weer opgehaald, alles zat er nog netjes in, en met de bus terug naar Fukui. Er is hier nog een kleine tuin vlak bij het station waar we nog tijd voor hebben. Daarna stappen we weer in een Thunderbird en reizen door naar Kyoto waar we na 5 kwartier aankomen wat we nog niet hadden verwacht.

Dus met een noodgang onze spullen bij elkaar gegraait en nog net op tijd de trein uit gekomen. We moeten hier overstappen op een gewone trein die ons naar Nara brengt. In de trein raken we in gesprek met een Brit die in Tokyo woont en lezingen geeft over klimaatverandering. Wij moesten wel lachen want met al die plastic tassen die ze hier bij alles wat je koopt gebruiken is hij voorlopig nog niet uitgepraat.

Om een uur of half zeven komen we bij het guesthouse aan en eten we voor de verandering maar weer sushi uit de super, Heerlijk.

Yoko2-2Yoko2-3Yoko2-4Yoko2-5Yoko2-6Yoko2-7Yoko2-8Yoko2-9Yoko2-10
Kanazawa - Nara

Yoko2-1

Nara4-1Nara4-2Nara4-3
Avond,

Wandeling door Nara,

Nog even naar een verlichte Pagode gelopen.

Nara5-1Nara5-2Nara5-3

Morgen weer een  dag vol nieuwe indrukken....

1. Harry en Corry.:
    15 november 2016
    Nog steeds mooie verhalen, en mooie foto"'s.
    Hier alles goed alleen slecht weer.
    Nog heel veel plezier en leuke voortzetting van de vakantie.
    Groetjes Pa en Ma.