Dag 08, Nikko - Kawaguchiko

4 november 2016 - Nikko, Japan

Nikko naar Kawaguchiko,

Het Weer: Zonnig in de ochtend nog onder nul

Ochtend Nikko,

Na een goede nacht op een futon werden we om 6.30 allebei wakker met een enorme hoofdpijn, maar snel uit bed. Langzaam aan werden we alleen maar beroerder, begonnen we te trillen en brak het kouwe zweet ons uit. Het zal ons toch niet gebeuren dat we nu ziek worden zeker. Na een plens water in de badkamer ging het iets beter maar eenmaal terug in de kamer waren we terug bij af. Ik probeerde met moeite een stroopwafel  ( die we bij ons hebben om uit te delen ) naar binnen te werken. Helaas kwam die er met dezelfde gang weer uit. Het viel Marcel op dat het steeds terugkeerde of verergerde zodra we op de kamer kwamen. We moeten uit de kamer weg en wel zo snel mogelijk. Gelukkig hebben we geen ontbijt besteld, we hebben frisse lucht nodig. Aangezien het gastechtpaar een aantal wanden met allemaal bedankjes in de vorm van kaarten, sleutelhangers, foto's en dergelijke hebben waren ze heel erg blij met de teenslipper sleutelhanger die wij hier uitdelen. Ik voelde me niet helemaal op m'n gemak met de diepe buigingen door een oudere vrouw. Als dank gaven ze ons een doosje amandelchocola, heerlijk. Ook brachten ze ons naar het station. Hopelijk knappen we straks wat op

Nikko

Het is pas 8:00 uur als we voor de supermarkt staan maar deze is gesloten, we lopen verder door een aantal buurten achter de normale toeristen paden. Je kan hier goed  zien hoe de mensen leven en bewegen. Onderweg naar Kanmangafuchi Abbyss komen we langs een tatami makerij waar twee mannen aan het werk zijn met het maken van tatami. We hebben even staan kijken en een soort  kaarthouder gekocht gemaakt van afval resten tatamiband.

Abby1-11-2

Kanmangafuchi Abyss

Na een kilometer of 2 lopen kwamen we bij Kanmangafuchi Abyss een prachtig stuk natuur doorkruist door een riviertje. We waren hier al voor 8.30 en het zonnetje scheen prachtig op de rood gekleurde bomen. We kwamen 2 Japanse fotograven tegen die ons de tip gaven ook door te lopen naar de oude begraafplaats. Geweldig, wat een magische plek. Later op de terugweg nog even met ze staan praten en foto' s van elkaar bekeken en kaartjes uitgewisseld.

Abby1-3Abby1-4Abby1-5Abby1-6Abby1-7Abby1-8Abby1-9Abby1-10

De tijd dat wij er waren kwamen we denk ik 8 mensen tegen, dat is wat anders dan de duizenden bij de tempels van gisteren. En gelukkig zijn we allebei weer opgeknapt.

Abby1-11Abby1-12Abby1-13Abby1-14Abby1-15

Tomozawa Imperial Villa

Het voormalige zomer- en winterverblijf van de keizerlijke familie. Tot onze verrassing kon je er bijna alles bekijken en mochten er zelfs foto's gemaakt worden.

Tamo1-2Tamo1-2Tamo1-3Tamo1-4Tamo1-5Tamo1-6Tamo1-7Tamo1-8Tamo1-9Tamo1-10Tamo1-11Tamo1-12Tamo1-13Tamo1-14Tamo1-15Tamo1-16Tamo1-17Tamo1-18

Nikko - Kawaguchiko

Middag treinreis naar Kawaguchiko,

Om 13.00 vertrok de trein richting Kawaguchiko vlak bij Mount Fuji. Dit is een treinreis van ongeveer 6 uur en heel spannend want we moeten vaak overstappen en kunnen het ons gezien de tijd niet veroorloven een trein te missen. Gelukkig staat het overal goed aangegeven en Marcel heeft de onmisbare app op z'n mobiel en komen we zonder problemen om 19.00 uur aan op onze bestemming. De laatste 2 uur hebben we in het donker gereden dus we laten ons morgenochtend verrassen.

KamaKama1Kama2Guesthouse

Eenmaal in het hotel aangekomen stonden onze rugzakken al op onze kamer, dus dat vooruit sturen kunnen we nog wel een keer doen.

Morgen gezond weer op.....

1. Naoko Murakami:
    5 november 2016
    Hi,I'm Naoko Murakami.I and my partner met you this day in Kanmangafuchi. Do you remember?

We took pictures that day, edited TimeLapse Movie. Please check it.
    https://www.youtube.com/watch?v=2964kSI3VEM [YouTube]
  2. Marcel & Petra:
    5 november 2016
    Naoko,
    For shore we remeber you we talked a lot about you and your wife it was very nice to meet you. Many tanks for your reaction on the blog, what a very good time laps you have made it realy looks profesional. Keep on going the good work and hope to meet you again.