Dag 07, Tokyo - Nikko

3 november 2016 - Nikko, Japan

Tokyo naar Nikko,

Het weer: Zonnig

Ochtend tussenstop naar Kanuma

Vanmorgen om 7.00 uur al onderweg naar Nikko. We verwachtte veel drukte in de trein en met de volle dagrugzak is dat niet erg handig dus we besloten een stukje te lopen naar Nippori.  De trein die we echter voorbij zagen komen was gek genoeg helemaal niet vol. We moeten onze railpas voor de Shinkansen ( hoge snelheidstrein) nog activeren en daarom moeten we eerst naar Ueno. Eenmaal in Ueno om 7.45 bleek dat dit wisselkantoor vandaag pas om 9.00 uur open zou gaan omdat het vandaag een nationale feestdag is nl de dag van de boom. Daarom was het dus ook rustig in de trein. Tokyo - Kanuma - NikkoOmdat  we natuurlijk geen 5 kwartier wilde wachten zijn we weer met de trein terug gereden naar Tokyo Station een ritje van 8 minuten dus goed te doen. Aangezien we nog niet in het Centraalstation van Tokyo waren geweest was het wel even goed zoeken. Toch maar even gevraagd en het wisselkantoor bleek om de hoek te zitten. Met de pas voor de hoge snelheidstrein op zak op naar de volgende uitdaging in dit inmens grote station. Het juiste perron. Op het perron staan weer allemaal markeringen waar je in de rij moet gaan staan voor je trein. Maar dan heb je weer een rij voor de eerst volgende trein of de de tweede vertrekkende trein, gereserveerde plekken, vrije plekken pffff. Voor de zekerheid aan een medepassagier gevraagd  of we goed stonden want als je met deze trein fout zit  ben je niet zomaar weer terug. We moesten alleen 1 coupè naar achter verder stonden we goed.

Kanuma1-1Kanuma1-2Kanuma1-3Kanuma1-4Kanuma1-5Kanuma1-6

Het reizen met de trein voelde alsof je vliegt en we waren zo in Ochiomya waar we over moesten stappen op een gewone trein naar Kanuma. Hier zit een hele grote Satsuki kweker (Azalea bonsai) waar we dankzij een vriend mogen komen kijken. De ontvangst was heel vriendelijk en we konden goed communiseren  in het Engels. Marcel heeft hier een hele mooie Satsuki uitgekozen die via Bonsai Plaza naar Nederland wordt geimporteerd.

Middag Nikko,

Rinno-Ji (boeddhistische tempel)

Om de tempel stond een ander groot gebouw omdat ze aan het renoveren zijn. De boedda's kon je zien maar er staan wel steigers omheen.

Nikko2-2Nikko2-2Nikko2-3Nikko2-4Nikko2-5Nikko2-6

Nikko3-1Nikko3-2Nikko3-3

Tosho Gu Shrine (Shinto tempel)

Grote tempel met veel omliggende gebouwen en heel kleurrijk. De gebouwen zijn omringt met oude lantarens. Beide tempels zijn erg toeristisch.

Nikko4-1Nikko4-2Nikko4-3Nikko4-4Nikko4-5Nikko4-6Nikko4-7Nikko4-8Nikko4-9

Shoyeon Garden (tuin)

Met de avondschemer naar de verlichte tuin bij de tempels. Prachtig met rood verkleurde acers.

Nikko4-10Nikko5-1Nikko5-2Nikko5-3Nikko5-4Nikko5-5Nikko5-6

Shinkyo (rode brug)

Twee keer langs de rode brug gekomen vandaag maar in de avond is hij het mooist omdat het dan verlicht is.

Nikko1-1Nikko1-2Nikko1-3Nikko1-4

Guesthouse in Nikko

Vanaf de tempels zijn we lopend naar het hotel gegaan, dit was een kleine 3 kilometer. Het was ondertussen afgekoeld naar 8 graden dus even flink doorstappen maar.  Bij aankomst heel hartelijk ontvangen door de wat oudere eigenaren in hun eigen huis waar 4 kamers zijn voor gasten. De huis slippers staan voor alle gasten klaar, en in een kastje liggen kimono's om aan te trekken voor als je naar de douche  loopt. In het gezamenlijk toilet staan speciale slippers die je daar aan doet, de huis slippers wissel je dan om. Omdat we geen zin meer hadden om helemaal naar het centrum terug te lopen om te eten konden we hier een bak noedels kopen waar alleen water bij moet. Dit werd ons helemaal opgediend in een mooie schaal met een Japans sinaasappeltje ( leek op mandarijn) en het smaakte heerlijk.

Nikko6-1Nikko6-2Nikko6-3Nikko6-4

Het zal vanavond niet laat worden maar nu eerst de kimono gebruiken.....

1. Harry en Corry.:
    4 november 2016
    Hallo Marcel en Petra.
    Bedankt voor de leuke verhalen en foto,s we lezen ze iedere dag
    harstike leuk.Hier in sassenheim alles goed,we kijken weer uit naar de
    volgende rieislogger. We wensen jullie nog een fijne voortzeding van de vakantie Groetjes Pa en Ma.