Dag 06, Tokyo - Omiya & Kimura

2 november 2016 - Omiya, Japan

Naar Omiya / Saitama Bonsaimuseum en Kimura,

Het Weer: Vandaag bewolkt weer.

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 7.30 , ik tenminste want Marcel was vroeg wakker en zette wat foto' s op de blog. Rustig ontbeten want we hebben vandaag maar 2 dingen op het programma, maar wel bijzondere. We hebben een treinreis van bijna een uur voor de boeg en het was even zoeken op het station van Nippori want het deel waar onze trein zou vertrekken was door werkzaamheden afgesloten. De verkeersregelaar ;-) die de passagiers met vragen naar het juiste perron moet wijzen schoot ons gelijk te hulp. In het Japans dat dan weer wel. Door veel wijzen , knikken en praten met een mondkapje voor (versta je nog minder) begrepen we uiteindelijk waar we heen moesten en zaten we in de juiste trein.

Na een kruizing bij Omiya besloot Marcel even op de navigatie te kijken of we nog goed gingen. Niet dus, we gingen links in plaats van rechts. Waarschijnlijk had de verkeersregelaar wel gezegd dat we moesten overstappen maar ja, die taal hè. Gelukkig was het maar 1 station dus het viel uiteindelijk wel mee.

We gingen eerst naar Saitama, daar is een bonsai museum waar Marcel graag heen wilde. Het is een mooi museum over de geschiedenis van bonsai en er staat een groot aantal bonsai tentoongesteld. Helaas mocht je maar een klein gedeelte van de collectie fotograferen.

Bon1-1Bon1-2Bon1-3Bon1-4Bon1-5Bon1-6Bon1-7Bon1-8Bon1-9Bon1-10Bon1-11Bon1-12

Voor de lunch in de super een snelle sushihap gescoord en nog een stukje  verder treinen en nog een stukje met een taxi. We hebben via via een uitnodiging gekregen om de tuin te mogen bezoeken van  mr. Kimura. Verbazingwekkend om zoveel oude bonsai te zien. Prachtig gestyled en onderhouden. Ook mochten we zijn achterliggende tuin bezoeken, omgeven door citrus bomen die helemaal vol hingen met vruchten. Marcel kreeg een gesigneerde Shikishi die een mooi plaatsje in de kamer krijgt. Het was weer een geslaagde dag.

Kim2-1Kim2-2Kim2-3Kim2-4Kim2-5Kim2-6Kim2-7Kim2-8Kim2-9Kim2-10Kim2-11Kim2-12Kim2-13Kim2-14Kim2-16Kim2-17Kim2-18

Morgen gaan we Tokyo verlaten en reizen we door naar Nikko in het noorden. Een reis van ongeveer twee uur. Omdat we hier maar 1 nacht zijn en niet de hele dag met de rugzakken willen zeulen laten we die morgen doorsturen naar het daarop volgende adres waar we vrijdag aankomen.

Hopelijk gaat dit allemaal goed.....