Dag 03, Tokyo - Meiji Wandeling

30 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Meiji wandeling,

Het Weer: Licht bewolkt met af en toe een zonnetje

De bedoeling was om op tijd op te staan maar dat is niet helemaal gelukt, na 10 1/2 uur slaap ( en dat is jaren geleden) om 7.30 wakker geschrokken. Dan maar wat later weg.

Meiji walkHanazono Shrine (Shinto Tempel)

Hanazono1Hanazono2Hanazono3

Meiji shrine

Vandaag gaan we een grote Shinto tempel bezoeken en op het pad ernaar toe komen we toevallig een show tegen van chrysanten en chrysanten als bonsai. Heel bijzonder om te zien. Bij de tempel was het erg druk, overal zag je kleine kindjes in kimono die moesten poseren voor fotograven en natuurlijk de toeristen die foto' namen. We vermoeden dat het een soort doop was maar zeker weten doen we het niet. Ook de bruiden ontbraken vandaag weer niet. De tempel was ontzettend indrukwekkend en bijzonder. Ondanks de drukte ervaar je een bepaalde rust.

Meiji shrineMeiji shrine1Meiji shrine3Meiji shrine4Meiji shrine5Meiji shrineMeiji shrine6

Sjinjuko Gyoen (Tuin)

Dit was een super mooie tuin, het was meer een soort park met een traditionele Japanse tuin. Ze waren hier op zondag ook gewoon in aan het werk.

Sjinjuko1Sjinjuko2Sjinjuko8Shinjuko3Shinjuku4Shinjuko6Shinjuko7Shinjuko5

Shibuya Hachiko (Station)

Hier ligt het drukste kruispunt van Japan, je weet niet wat je ziet. Bij groen steken duizenden mensen tegelijk verschillende zebrapaden over. We kregen van een vriend de tip om bij de Starbucks naar binnen te gaan. Daar kan je het vanaf de eerste etage mooi zien. Dit is ook het station waar Hachiko de hond , jarenlang zijn baasje  van de trein haalde en nadat hij overleed dit nog jaren bleef doen. Volgens mij houdt niemand het droog bij de film A Dog's Tale  (Hachi en Richard Gere)die op zij leven is gebaseerd. Er staat hier een standbeeld voor hem.

Haciko1Haciko2Haciko3Shibuya1

Shunkaen / Kobayashi (Bonsai tuin)

Omdat Marcel natuurlijk ook Bonsai wil zien zijn we daarna doorgegaan naar de Bonsaituin van Kobayashi. We werden heel hartelijk ontvangen door een student van hem want Kobayashi was zelf in Italie. Hij leidde ons door de tuin en vertelde over bepaalde bonsai. We werden uitgenodigd voor de thee en kregen 2 vrijkaarten voor de Bonsaishow in Kyoto waar we in de laatste week heen willen. De eerste sleutelhanger hebben we hem gegeven en hij vond het volgens mij wel attent. We kregen van hem een bonsaispeldje waar Marcel op zijn beurt weer erg blij mee is. Nu nog snel foto's maken want het is al 16.00 en om 16.30 wordt het donker. Daarna kregen we binnen  nog een rondleiding langs tokonoma.

Shunkaen1Shunkaen2Shunkaen4Shunkaen3Shunkaen 7Shunkaen8Shunkaen9Shunkaen10Shunkaen5

Metropolitan Government Building

Op de terug weg zijn we naar het Metropolitan Government Building gegaan. Deze is 45 verdiepingen hoog en hier mag je gratis naar boven waar ook een restaurant en een kiosk is. Rondom heb je uitzicht over de verlichte stad. Na veel foto's te hebben gemaakt willen we nog even terug naar het grote kruispunt bij Hachiko Station voor het bekijken van de grote verlichte billboards. Het was nu helemaal druk, er stonden tientallen agenten de menigte te begeleiden. Halloween werd die avond daar gevierd. Tienduizenden verkleedde mensen in de straten, er was haast geen doorkomen aan maar we hebben ook wel ontzettend gelachen.

Halloween5Halloween4Halloween5Halloween2

Nu toch echt naar het hotel, we zijn onder tussen 14 uur onderweg.

1. John Peterson:
    31 oktober 2016
    Marcel, ik wens je een hele fijne vakantie toe. Geniet er van samen met je vrouw. Ik hou de verhalen in de gaten. Groeten John
  2. Daan Giphart:
    1 november 2016
    Beste Petra en Marcel, heeeeel veel plezier en geniet!!! van al de mooie dingen!!!
  3. Michael Hach:
    1 november 2016
    So funny to see all the pictures here - greetings from all of us here in Münster