Dag 02, Tokyo - Ueno Wandeling

29 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Hotel Wasabi (Hotel)

Het Weer: Het is licht bewolkt en af en toe een zonnetje

Na het inchecken en de WiFi te hebben geinstaleerd zijn we aardig over de vermoeidheid heen en besluiten we gelijk op pad gegaan, de kamer kunnen we nog niet op dus die zien we vanavond wel.Ueno walk Omdat Marcel alles thuis al had uitgezocht gaan we op weg naar Rikugien. Een Japanse tuin midden tussen de hoge gebouwen van Tokyo. We besluiten een stukje te lopen en niet gelijk bij het hotel op de trein te stappen op die manier verkennen we gelijk een beetje de omgeving. We lopen naar Nippori en pakken de trein naar Rikugien. Voor de trein en metro gebruiken we Pasmo, dat kan je vergelijken met de OV kaart bij ons.

HanedaTreinKamer

Rikugi-en (Tuin)

Rikugi-en is een oude tuin in kaiyu-style (rond) uit 1702 en de heuvels in de tuin zijn met de hand aangelegd. Het park is niet echt ontzettend groot dus na een uurtje zijn we lopend met de navigatie verder gegaan naar het volgende park.

Rikugi-en8Rikugi-en7Rikugi-en6Rikugi-en5Rikugi-en4Rikugi-en3Rikugi-en

Shin Edogawa Park

Dit was een heel klein parkje maar met een uiterst behulpzame werknemer die ons achterna gerent kwam om uit te leggen dat we met de smartfoon en de QR code de folder konden vertalen omdat deze alleen in het Japans was. Omdat we de navigatie niet uit durfden te zetten hebben we ons hier maar niet aan gewaagd.

Bij het verlaten van het park zagen we ineens een grote landschildpad met rode schoenen aan die een rondje liep met een oud mannetje. Met handen en voeten werk met zijn baasje bleek hij Rico te heten en hij schijnt op Youtube te staan (we hebben nog geen tijd gehad om het op te zoeken). Zijn baasje zei dat hij 20 is en hem al vanaf kleins af aan heeft.

Shin1Shin2Shin3Shin4Shin5Shin6Rico2Rico1

Chinzanso hotel

We zijn verder gelopen naar Chinzanso hotel waar ze een achtertuin schijnen te hebben die het bezoeken waard is. Toen we daar aankwamen bleek het een enorm sjiek hotel te zijn waar we in ons vakantiekloffie bijna niet naar binnen durfden. Eenmaal de portier voorbij netjes bij de bale gevraagd of we naar de tuin mochten en ja hoor we werden vriendelijk de weg gewezen naar de tuin. Daar zagen we een bruidje staan in een prachtige kimono voor een fotoshoot. Toen we ons omdraaide zagen we mooi aangekleedde familie van.....nog een bruidje en uit eindelijk hebben we er 6 gezien. Van de tuin trouwens niet veel kunnen zien ;-)

Hotel1Hotel2Hotel3Hotel4

Het was een echte tuinendag want van hieruit gingen we door naar Koishikawa

Koishikawa (Tuin)

Leuke tuin waar we vrij laat aankwamen en niet zo lang zijn gebleven omdat we aardig vermoeid raakte en de schemer inzette.

Koishigawa1Koishigawa2Koishigawa3Koishigawa4Koishigawa5Koishigawa6Koishigawa7Koishigawa8

Senjo Ji

We wilde nog wel naar Senjo Ji , een verlichte Boeddhistische tempel. Dit was een echte touristische attractie, wat een mensen. Maar ja soms kom je daar niet omheen.  De tempel en bijgebouwen waren wel erg mooi dus wel blij dat we nog gegaan zijn.

Senjo-jiSenjo-jiTokyo sky tree

Als afsluiter de eerste sushi buit gemaakt, heerlijk!

Sushi

Nu snel met de trein naar het hotel want we zijn ondertussen gebroken. De rugzakken zijn netjes in onze kamer gezet. We hebben ervoor gekozen traditioneel te slapen dus de matjes kunnen worden uitgerold. Nu nog even schrijven voor het blog en de foto's op de ipad zetten. Dit ging helaas niet meer lukken....we werden boven de ipad wakker.

Morgen weer een dag.