Dag 01, Vertrek vanaf Schiphol

28 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Vertrek van Schiphol,

Vertrek van Schiphol Amsterdam naar Heathrow Londen

Van uit Ter Aar om 7.30 uur vertrokken we naar Schiphol, Rianca brengt ons weg en komt ons over  4 weken weer ophalen. Wij blij en zij helemaal want op die manier heeft ze lekker 4 weken de auto tot haar beschikking. Na al een aantal telefoontjes op donderdag komen nu de appjes  binnen van familie, vrienden en collega's die ons allemaal een fijne tijd wensen.

Schiphol vertrekIn de SlurfLondenHeathrow

Super lief als je dat niet verwacht. Het inchecken en de douane gingen lekker vlot dus alle tijd voor een bakkie. Het vliegtuig vertrekt helaas 20 minuten te laat waardoor er voornamelijk  bij mij, naast de spanning die al aanwezig was, lichte stress gaat ontstaan want we hebben immers maar een uur om over te stappen in Londen. Verder verliep de vliegreis zonder problemen en heb ik nog iemand veel problemen bespaart door haar haar  paspoort terug te bezorgen die ik gevonden had.

Schiphol - Londen

De hele vliegreis was het bewolkt en hebben we niets gezien maar vlak bij Londen doken we onder de bewolking en konden we heel Londen overzien en veel foto's kunnen maken van bekende punten. Uiteindelijk zijn we geland met 40 minuten vertraging dus flink doorlopen naar onze aansluiting. Uiteindelijk had deze vlucht ook vertraging en moesten we alsnog even wachten, wat ook gelijk einde stress was.

Vertrek Heathrow Londen naar Heneda Tokyo

De vlucht naar Tokyo was niet helemaal volgeboekt en wij hadden daardoor lekker een stoel naast ons vrij. Heerlijk af en toe de beentjes omhoog en prettig als we straks willen slapen. Eerst genieten van het uitzicht want nu is het helemaal helder, We vliegen over Noorwegen en Zweden en aangezien je via een scherm kan volgen waar je zit herkende Marcel een meer in Zweden waar we vroeger met een kano gevaren hebben. Omdat het toen ging stormen en Marcel maar bleef roepen dat we door moesten peddelen zal ik dat plekje niet snel vergeten. We vliegen verder over Finland en Rusland en het wordt langzaam donker.

Lekker slapen dus maar. Maar helaas slapen gaat dus echt niet lukken. Marcel is een paar keer heel even weggezakt en ik helemaal niet. Er zat namelijk een schattig klein meisje voor ons die niet echt moe was en steeds tussen de stoelen met een hoog stemmetje ' hello, hello' zei. Twintig minuten voor de landing werd het stil en lag ze te slapen......

ZonsondergangZonsopgang boven RuslandJapan vaste landTokyo

Rond 7.45 uur landden we in Tokyo, gelijk even naar het thuisfrond appen dat we goed zijn aangekomen....helaas bericht wordt niet verzonden. Dan maar ouderwets een sms erdoor die komt altijd wel aan. Dan door naar de immigratiedienst en  paspoort controle. we kwamen erachter dat de formulieren die tijdens de vlucht waren uitgedeeld hier dus voor waren, gelukkig had Marcel ze in de tas gestopt en hebben we alles naar waarheid ingevuld ( bent u in het verleden veroordeeld? Uuuh Nee meneer:-))     Er worden

Nog wel vingerafdrukken en een foto gemaakt, gelukkig van iedereen.Londen - Tokyo

Rugzakken oppikken van de band en door naar de trein want we moeten ons voor 10.00 uur melden in het hotel zodat we de rugzakken kunnen achterlaten en een  WiFi kastje meenemen die Marcel in Nederland al had besteld. Mede door de super voorbereiding van mijn persoonlijke reisleider vonden we al snel de juiste treinen, want met 1 kom je d'r niet. Gelukkig staat hier naast de Japanse tekens ook het meeste in het Engels. Het hotel ligt naast het station dus bij het uitstappen zagen we al groot 'Wasabi' staan. Om 9.55 uur stappen we binnen, net op tijd....

1. Hans en nicolle:
    30 oktober 2016
    Wat ontzettend leuk dat we jullie kunnen volgen. We kregen gisteren toen we in Ter Aar waren het visite kaartje van ma. Hele fijne reis en geniet er lekker van.