Dag 04, Tokyo - Centrum wandeling

31 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Centrum wandeling,

Het Weer: Zonnig

Vanmorgen liep de wekker al om 6.15 af want we wilden naar de vismarkt en dan moet je er wel op tijd zijn, dus zaten we om 6.45 al in de trein.

Tsukiji Market (Vismakt)In het Centrum van Tokyo

Voor het eerst zaten we in de verkeerde trein, volgens de planner moesten we naar perron 2 maar dat bleek dus 1 te moeten  zijn. Nou ja waren toch vroeg ;-). Om 8.15 kwamen we al aan bij de vismarkt, bij de kramen in de kleine steegjes kon je al volop kopen maar wij wilden de visgroothandel zien. Na even zoeken vonden we de juiste plek maar we werden gelijk tegen gehouden ( ze zien hier alles) door een soort BOA. De groothandel ging pas om 10.00 uur open voor publiek. Nou daar sta je dan om 8.30 uur. Aangezien we nog niet hadden ontbeten konden we dat nu rustig even doen. Heerlijke verse sushi als ontbijt op een randje bij de vismarkt en lekker mensen kijken. Om 10.00 werden de toeristen losgelaten bij de groothandel, die mensen moeten daar toch gek van worden. Je ziet er van alles voorbij komen van rode eitjes, inktvis, tonijn, krab, kreeft noem maar op en zelfs kogelvis. Stukken tonijn van een meter werden in gangbare stukken gezaagd en ingepakt voor de verkoop. De HACCP regels kennen ze daar alleen niet denk ik. Het was een van de laatste dagen dat de oude vismarkt op deze lokatie geopend is, nog deze week gaan ze verhuizen naar een hele nieuwe lokatie

Vis1Vis2Vis3Vis4Vis5Vis6Vis7Vis8
Hamarikyu Gardens (Tuin)

Mooi park met een vijver in het midden waar ze door middel van poorten zeewater in kunnen laten lopen vanuit Tokyo Bay. Er zitten dus ook zout water vissen in zoals alen  en jonge zeebaars.

Hama1Hama2Hama3Hama5Hama4imageHama7Hama8

Zōjō-ji ( Boeddhistische Tempel)

Grote indrukwekkende tempel waar we ook voor het eerst in konden. De geur van de wierrook zit in het hout.

Zojo1Zojo2Zojo3Zojo4

Yasukuni Shrine (Shinto Tempel)

Yasu1Yasu2YasuYasu4

Kiyosumi Garden (Tuin)

Dit was echt een geweldige tuin, voor ons het mooiste park tot nu toe. Door de manier van aanleg straalt het park veel rust uit. We zagen hier zelfs een ijsvogel zitten.

Kiyo1Kiyo2Kiyo3Kiyo4Kiyo5Kiyo6Kiyo7Kiyo8