Op weg naar IJsland.

13 augustus 2018 - Sandgerði, IJsland

Maandag 13 augustus 2018, dag 1 Ter Aar naar Sandgeroi

Wachten op de vlucht,
Thuis is het wachten tot de vlucht gaat, we vliegen pas om 18:30 uur vanaf Schiphol naar IJsland. Rianca brengt ons om 15: 00 uur naar de bus op de kruisweg vanwaar we met de bus naar Schiphol gaan, gaat eigenlijk best soepel.

DSC_0570.NEF

Schiphol,
Schiphol, Als we na 25 minuten op Schiphol aankomen valt het mee met de verwachte drukte na een paar minuten gaat de balie van WOW air ( een IJslandse prijsvechter) open en is het even wachten voor we aan de buurt zijn. Als we door alle controles heen zijn gaan we eerst een kopje koffie drinken. Dan kopen we nog twee flessen sterke drank en gaan op zoek naar gate M6. Daar aangekomen is het direct boarden en via de trap het vliegtuig in.

DSC_0576.NEFDSC_0574.NEF

Vliegen,
Als we in het vliegtuig zitten zitten we niet naast elkaar maar achter elkaar, okey is maar een kort vluchtje ongeveer 3 uur en een kwartier. Aankomst IJsland om 19:00 uur IJslandse tijd. We wachten op de rugzakken en daarna even IJslandse krona pinnen. Als we in de hal staan kijken we nog even rond, en zien dan de balie van Europcar waar we onze camper-van moeten ophalen.

vliegrouteDSC_0580.NEFDSC_0578.NEFDSC_0579.NEF

Europcar,
Daar aangekomen vertellen we dat we de camper komen ophalen, geen probleem verteld de baliemedewerker. En verteld ons alles over de verzekering en welke wegen we wel en niet op mogen met deze auto. Na een klein half uurtje staan we buiten bij onze camper een verlengde Volkswagen Caddy. We proberen van het parkeerterrein af te raken als we voor een slagboom staan gaat deze niet open en na een rondje over het parkeerterrein rijden gaat de slagboom wel open.

DSC_0581.NEF

De eerste camping,
Naar de camping rijden via de kaart en een uitgeprinte route beschrijving, Het begint al wat te schemeren als we bij de camping zijn is er niemand van het beheer van de camping te vinden dit schijnt toch heel normaal te zijn in IJsland had ik al ergens gelezen. Auto geparkeerd en alles bij schemer uitgezocht en opgehangen en bed gemaakt enz, enz, enz. Dan toch maar wat eten maken alles bij elkaar gezocht maar we missen de vorken, lepels en messen. Het dinner bestond die avond uit 2 Snickers..

Slapen,
We zijn het beide best zat en besluiten dan ook om op tijd te gaan slapen, morgen op tijd weer op.

Gereden 10 km, het weer is lichte regen 12 graden