Wandelen in Kreuzeckgruppe

14 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Wandelen in de bergen achter de camping.

Eerste camping ochtend,

Bij de receptie van de camping heb ik gisteren een kaart van de bergen achter ons meegenomen, eens kijken hoever we gaan komen op onze eerste vakantiedag. De ochtend begint al een beetje dramatisch de bestelde croissants waren niet voorradig in plaats daarvan hebben we een normaal broodje gekregen, beetje jammer maar niets aan te doen. Na het ontbijt nog even een kopje koffie en dan de spullen pakken en op zoek naar de buurt-super in Irschen. Al snel gevonden nu op zoek naar de juiste weg naar boven naar het bergdorpje Leppen. Al snel de juiste weg gevonden maar na.een paar kilometer word de weg onverhard/gravel we gaan erin en nu dus 4,5 kilometer over deze onverharde weg naar boven. Als we daar aankomen op de parkeerplaats waar nog een Nederlandse auto staat, parkeren we en gaan op pad. Watervalletje Berghut Koeien

Berghut,

De wandeling start bij de parkeerplaats eerst een stuk over een onverharde weg tot aan de berghut. Dan langs de berghut, de juiste richting op de bordjes kiezen samen met behulp van de kaart. we kiezen een richting waarvan we altijd de korte weg terug kunnen nemen. We lopen door tot aan een klein watertje dan weer kiezen we verder waar we heen gaan.

Klein watertje Top maar even uit de mist
Bergmeer,

Een klein stukje verder we gaan in de richting van een bergmeer. Als we bij een volgend bord staan doemt er een enorme muur van rotsen op "moeten we hier nog tegenop" hoor ik iemand zeggen. We lopen tot bovenaan met een prachtig uitzicht over het bergmeer wat iets onder ons ligt, we eten hier boven een broodje en gaan dezelfde weg weer naar beneden.

Bergmeer

Bergmarmotten.

Als we hier lopen zien we ineens een soort van eekhoornachtig dier lopen en zich verstoppen achter de rotsen. Als we stil staan komt het dier weer tevoorschijn. Het is een bergmarmot, Petra maakt er nog een leuk filmpje van en ik loop verder. We nemen een ander weg naar de parkeerplaats maar hebben het idee dat we helemaal de verkeerde kant oplopen. Bij het volgende bordje blijkt dat we goed gaan en lopen door tot aan de parkeerplaats.

Terugweg Daar zijn we geweest 2225 meter hoog
Naar de Camping,

Op de parkeerplaats aangekomen zegt Petra ik denk niet dat we nu nog iemand tegen gaan komen op de onverharde weg. Maar helaas we kwamen ik denk wel 5 of 6 auto's tegen. Ongeschonden de camping weer bereikt en tussendoor nog wat boodschappen gehaald bij de buurtsuper voor het avond eten. Een worstje op de BBQ en op een broodje.

Morgen gaat het waarschijnlijk heel nauw worden.