Naar camping Ponderosa

13 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Vertrek uit hotel Ara Ingolstadt

Naar de camping,

We zijn niet al te vroeg in de ochtend wakker, eerst een ontbijt en dan in de auto en naar de grens van Oostenrijk. Gisteren hebben we de hele weg lekker door kunnen rijden maar vandaag net voor Munchen komen we in een eerste file/langzaam rijdend verkeer. Als we langs het voetbalstadion van Bayeren Munchen komen wat we nu wel mooi kunnen zien, gaat het stapvoets. Maar we rijden nog een 7 kilometer verder als er een spitsstrook komt gaat het verkeer weer wat beter rijden. Als we bij de grens zijn zit Petra al klaar met haar ID kaart en mijn paspoort maar hier ook niemand te zien we blazen zo Oostenrijk in. Nog 150 kilometer voor we bij de camping zijn, die we op het oog hebben. We hebben de camping niet gereserveerd dus hopen of er plaats is voor onze tent. Als we na wat tunnels in het juiste dal komen zien we al snel een bord van camping Ponderosa langs de kant van de weg.

Camping Ponderosa,

De camping is een eenvoudige camping voor fietsers en wandelaars geen extra speelplaatsjes en schommels of zwembad maar gewoon basic, alles ziet er goed uit. Er was nog plek we konden kiezen uit drie verschillende plaatsen. We hebben plek nummer zeven goed onthouden voor de bestellingen alles gaat op 1 bon en bij vertrek afrekenen.

Diner bij de tent,

We dineren vanavond bij de tent een wienerschnitzel met Pommes. Lekker en makkelijk wordt door thuisbezorgd.nl geleverd voor de tent op plaats nummer zeven. In de avond nog even lekker buiten zitten en dan naar bedje toe.

Morgen gaan we eerst eens uitvinden wat er op de berg zit achter onze camping,

Tent tijdens opbouw

Uitzicht vanaf teras