Weer door de tunnels!

1 april 2019 - Santana, Portugal

1 April zonnig 18 graden

De tunnelweg,
Vandaag rijden we door naar de volgende slaapplek in Santana, in het noorden, aan zee, ongeveer in het midden van het eiland. Het is ongeveer 51 km rijden.
Onderweg staan een paar stops gepland. We moeten een heel stuk de kust volgen maar daar zien we maar weinig van want we zijn de ene tunnel nog niet uit of we moeten de volgende al weer in.

image

De bruidsluier,
Als eerste stoppen we bij een watervalletje althans dat is de bedoeling want we missen net de parkeerplaats en moeten daardoor een heel stuk door om uiteindelijk ergens te kunnen keren en alsnog bij de waterval uit te komen. De waterval is als een bruidsluier komt uit de rots en zo in de zee. Hij is niet zo groot maar het uitzicht op een stadje en de oceaan, met hoge golven is prachtig.

imageimage

Naar Sao Vincente,
Van hier rijden we door naar Sao Vincente, als we bij het dorpje aankomen gaan we op zoek naar de grotten van Sao Vincente. Hier hebben we een rondleiding door grotten die ontstaan zijn door lavastromen. Heel indrukwekkend en duurden weer langer dan wij dachten de rondleiding is in het Engels.
Na de grotten is er nog een kleine tentoonstelling over vulkanen en een film over het ontstaan van het eiland Madeira. Hiervoor werden we met een ' lift' naar het midden van de aarde gebracht, heel leuk gedaan.

imageimageimageimageimage

Tijd voor een koffie,
Nog even het dorpje Vincente in gegaan voor koffie en wat te eten.Hierna rijden we door naar Santana, heel mooi door de bergen.

imageimageimage

De rieten huisjes van Santana,
In het centrum stoppen we nog om rieten huisjes te bewonderen en er war orchideeën knolletjes en lely stekken te kopen. Nog even stoppen bij de super en dan door naar het huisje.

imageimageimageimage

Centre-Parks gevoel,
We worden heel hartelijk ontvangen en trots wordt ons huisje geshowd. Het is net klaar, we zijn de eerste gasten in het gerenoveerde huisje. Prachtig mooi. We krijgen nog wat wandeltips voor morgen en gaan ons dan installeren. Als Marcel aan de pasta wil gaan beginnen blijkt er geen kookpannetje te zijn dus word het gekookt in de koekenpan 😉. Smaakte prima.

Morgen een wandeling door natuurgebied op Madeira,