Dag 1 Mandling-Ramsau am Dachstein

25 augustus 2017 - Ramsau am Dachstein, Oostenrijk

Starten met de Dachstein-Tauern Panorama Trail 100, (hiking without luggage)

​Dag 1
Mandling naar Ramsau am Dachstein
Afstand: 15,3 kilometer
Duur: 4,5 / 5,5 uur
Hoogtemeters: 560 meter
Daalmeters: 415 meter

Starten in Mandling,
We ontbijten nog bij hotel Taferne en gaan om 9:00 uur op pad het eerste bordje hangt vlak bij het hotel en daar staat ook het Erzherzog Johann Memorial. We lopen het eerste stuk over een asfalt weg om na de tunnel het grasveld in gestuurd te worden. We lopen omhoog door de bossen en het is best steil allemaal.(niet verwacht)  als we na een paar kilometer lopen ergens boven komen doemt het Dachstein gebergte ineens op, het gebergte waar we eergisteren waren met de kabelbaan.
Hek Pad  Bloemen huis Dachstein
Ramsau am Dachstein,
Na een paar maal op en af en een mooie wisselende ondergrond zien we in de verte Ramsau al liggen. We lopen nog een klein stukje door over een hobbelige weg op en neer en weer op en weer neer. Dan een bord van een eet gelegenheid we lopen er naartoe.
Bord Bos Bos2 Bijen korf
Flammkuchen,
We bestellen beide een grosses radler en een flammkuchen met ui en spek. Na een uur gaan we verder de zon schijnt nog heerlijk. We komen bij de springschans van Ramsau. Lopen hierlangs. We gaan verder over het philosephers parh een mooi pad langs een stromend beekje. Wat uitkomt op een weg bij een mooi kerkje in Ramsau-Kulm.
Berg Biertje
Naar Peterbauerhof,
We volgen het pad en gaan het bos in dit is een leer pad voor de jeugd we lopeN rustig door op en neer dan steil naar beneden naar de Sattelberghutte en vandaar naar Peterbauerhof farm.
Kerkje Peterbaurenhof farm
Peterbauerhof farm,
Als we daar aankomen staat de koffer al in de gang en de receptioniste lacht ons al toe. Kamer 10 is voor ons een mooie kamer met een prachtig uitzicht.

Eten,
Alle gasten worden om 18:30 uur verwacht in de eetzaal, we kunnen kiezen uit een forel of een spaghetti met tomatensaus. wij gaan beide voor de forel. Als we hier zitten zien we ineens dat er best wel veel gasten zijn in dit hotel, je krijgt hier een echt thuisgevoel de hele familie helpt in de keuken en bij het uitserveren van de gerechten.