Dag 13, Nagoya - Magome wandeldag

9 november 2016 - Magome, Japan

Nagoya - Magome wandeldag over de Nakasendo Highway

Het weer: Zonnig en strakblauw

Na een goeie nacht weer om 7.00 uur wakker dus we kunnen weer vroeg op pad. Nog even een bakkie koffie in de hostel, op het ontbijt willen we niet wachten want dat is pas vanaf 8.00 uur. We halen in de super wel even een broodje. We reizen vandaag naar onze volgende bestemming Magome,  meer naar het noorden en op ongeveer 600 meter hoogte. Het zal ongeveer een uur zijn met de trein. We blijven hier maar 1 nacht dus in de dagrugzak wat hoognodige spullen mee want de bagage wordt morgen in het volgende hotel afgeleverd. Er staat al een trein die de goede kant opgaat dus snel instappen. In de trein krijgt Marcel een melding dat er 2 reacties zijn op onze blog. leuk! Èèn van zijn ouders en èèn in het Japans van de  hostel waar we gister waren. Snel google translate aan om de reactie te vertalen en straks in het Engels maar even reageren.Nakasendo highway

We kwamen al om 9.30 uur op Ochiaigawa Station aan en dit ligt nog behoorlijk afgelegen. Van hieruit moet ergens een bus naar Magome gaan maar dan moeten we hem wel eerst vinden. We gaan maar richting het stadje wat we verderop zien liggen en het is toch al gauw weer een half uur lopen. We zien een bus rijden en dat was dus achteraf degene die wij moesten hebben. De volgende komt pas over een uur, dus we hebben de tijd om een stukje terug te lopen naar een supermarktje om een lunch te scooren.

Het is een mooie rit naar boven en we hebben gelijk al weer aanspraak want de meesten gaan er hiken en dan is er snel een klik. Bij aankomst boven moeten we eerst door een smal straatje omhoog met kleine winkeltjes, restaurantjes en gasthouses. Hier ergens slapen wij ook vannacht maar dat zoeken we later wel op.

Even voor twaalven starten we met de tocht van een kilometer of 8. Het is een oud handelspad genaamd de Nakasendo Highway uit de tijd van de samurai en loopt van Tokyo naar Kyoto, en wij pakken dus maar een klein stukje hiervan.

Mago1-1Mago1-2Mago1-3Mago1-14

Het is wel spannend want in dit gebied schijnen beren te zitten. Er hangen grote bellen die je moet klingelen om beren af te schrikken en er staan waarschuwingsbordjes. We hebben uiteindelijk geen beren gezien.

Mago1-4Mago1-11

Het gebied is prachtig mooi met al die herfstkleuren in het bos en op de bergen erom heen met het zonnetje erop. Het is regelmatig klimmen maar het meeste gaat naar beneden. Je moet wel opletten waar je loopt want het is op veel stukken een pad van keien. Marcel blijft foto's maken, zo mooi.

Mago1-4aMago1-5Mago1-6Mago1-7Mago1-10Mago1-8Mago1-12Mago1-13Mago1-15

Onderweg komen we een Australisch echtpaar tegen waar we even een praatje meemaken. Zij logeren ook in Magome dus misschien komen we elkaar nog wel weer tegen. Rond 14.50 komen we aan in het volgende oude dorpje, Tsumago,  ook met toeristische winkeltjes.Mago1-16Mago1-17Mago1-18Mago1-19Mago1-20Mago1-21Mago1-22

Eerst maar kijken hoe laat de bus terug gaat, dat blijkt pas om 16.40 uur te zijn. Terug lopen is geen optie gezien de tijd dus we moeten ons hier maar vermaken en aangezien wij niet van dit soort winkeltjes houden duurt wachten lang. Vanaf 15.30 wordt het ook al een stuk kouder en we zijn blij dat de bus eraan komt.

Het straatje wat vanmorgen zo druk was is nu uitgestorven en de temperatuur is gedaald naar 6 graden. Snel naar het hotel, daar aangekomen blijkt dat er verder nergens meer een restaurantje open is en eten bij het hotel had je moeten reserveren.

Mago1-22Mago1-22a

Helaas. Iets verder op was een heel klein winkeltje waar we nog snel 2 dozen noedels konden kopen. Hebben we in  ieder geval wat te eten. Water erbij en klaar.  In het hotel komen we ook het Australische echtpaar weer tegen en natuurlijk wordt er weer een blogkaartje weggegeven.

Mago1-23Mago1-24Mago1-25

Ik denk niet dat het laat wordt vanavond.......