Dag 2 Ramsau am Dachstein - Aich en Assach

Duur: 4 / 5 uur
Hoogtemeters: 376 meter
Daalmeters: 576 meter

Ontbijten,
We staan op tijd op en hebben beiden goed geslapen, door niets en niemand gestort ondanks dat er een aantal jongelui naar het concert van Andreas Gabellier zijn geweest en laat zijn thuis gekomen. We gaan aan het ontbijt, dit is geen gewoon ontbijt maar een ontbijt aan een boerderij alles is van eigen hand de boter, de worst, de melk, de kwark enz, enz. Het ontbijt is fantastisch!!!!! Na afgerekend te hebben vertrekken we rond 9:00 uur voor de volgende etappe.

Vertrek Peterbauerhof garm in de verte
Naar Birnberg,
We lopen eerst het stuk terug naar de route, wat we gister van de route naar het hotel hebben gelopen, het stuk naar het bos gaat over een pad steil omhoog. We lopen denk wel 2 kilometer en we zien onder ons het hotel van de overnachting.(we konden de kinderen horen schreeuwen). We lopen via verschillende bospaden naar de Birnberg. Als we de berg over/ langs zijn komen we bij het plaatsje Haus im Ennstal. Het is inmiddels 11:30 uur tijd voor een kopje koffie.

Wandead Stempel automaat Pad langs alpen weide Boe
Dorfcafe Haus,
Gelijk het dorp in zien we het Dorfcafe, maar even rusten en een een kopje koffie en een taartje. Petra neemt sacher torte en ik neem op advies van de serveerster de swetsen torte (pruimentaart) als we deze op hebben nog een kopje koffie. Als we in  in het boekje van de route kijken blijkt er nog een waterval in de buurt te zijn een extra trip van twee uur.(gaan we misschien doen)

Kerkje Kneppbad Kneipp
Gradenbach tall, de waterval,
We kijken als we in de buurt van de afslag van de waterval zijn of we hier heen gaan. Na ongeveer 1,5 kilometer staan we voor de afslag. We besluiten er heen te lopen onderweg komen we ook nog een Kneipp bad tegen. We lopen door zonder behandeling. We lopen naar de waterval het pad ligt vol in de zon en loopt langzaam op. Bij de waterval aangekomen valt het niet tegen een leuke wandeling en een leuke waterval. Even zitten en dan weer terug naar de route.

Pad Waterval1 Droge waterval
Het is zwaar naar Aich en Assach,
Onder weg naar de dorpen is het zwaar de weg loopt stevig op en de zon brand goed. We zien nog een boer met een bladblazer zijn hooi bij elkaar blazen.  Dan het bospad op en steil omhoog, een tijdje op hetzelfde  niveau dan weer verder omhoog en dan hard naar beneden. We lopen langs een huisje en aan de andere kant van het huisje staat een bord met hierop Gasthof Kollerhof., ons hotel voor de overnachting.

Bordje Assach

Gasthof Kollerhof,
Bij binnenkomst is er even niemand te vinden maar daar komt iemand aan die ons de kamer wijst. Nadat we de kamer hebben gezien gaan we naar het terras voor een biertje. Op het terras zitten een man en een vrouw uitgedorst in Tiroler kostuum. Ik vraag waar ze heen gaan ze gaan naar een concert van Andreas Gaballier. Even opgezocht natuurlijk op googel, het is een beetje de Guus Meeuwis van Oostenrijk, de Alpen Elvis noemt hij zichzelf.

Kollerhof Feest naar Andreas Gabalier
Eten,
Om 18:30 uur is het eten wat hier ook weer heerlijk is. Tijden het eten begint het ook te onweren en regenen. Na een kleine 30 minuten is het weer droog, nog even een foto gemaakt van het kerkje in de donkere lucht.

Kerk Kamer

Morgen Dag 3 starten met een klim van een kleine 400 meter.