Vertrek en aankomst

23 maart 2019 - Funchal, Portugal

Vertrek vanuit Ter Aar,

Vanmorgen op ons gemak de laatste spullen gepakt voordat we vertrekken naar Madeira. We hebben besloten om de auto in Alphen aan den Rijn te zetten en daar op de bus te 'stappen naar Schiphol, dat is ook prettiger voor de terug reis aangezien dat midden in de nacht is en we niemand uit bed willen bellen.We pakken de bus van 11.10 uur en zijn om 11.45 uur op Schiphol, mooi op tijd. Thuis al ingecheckt en alleen even de rugzakken afgeven.
Een mooi laagte record van nog geen 21 kg.....voor 2!

Vliegen,
Tijd voor een bakkie en een broodje, om 14.00 boarden en om 15.15 richting de startbaan. De vlucht verloopt rustig met het laatste stuk een prachtig uitzicht over de wolken.

image

IMG_20190323_182654IMG_20190323_190155

Madeira,
Rechts ligt Madeira en om te landen moet er een scherpe bocht naar rechts gemaakt worden niet ver boven zee. Doodeng en ik had dan ook flinke klamme handjes en was blij toen we aan de grond stonden.

IMG_20190323_190215imageIMG_20190323_192012IMG_20190323_193732

Huurauto,
Nu eerst de huurauto ophalen en dan nog een kilometer 17 naar het hotel in Funchal. We hebben Renault Clio met alle verzekeringen erop en erom op aandringen van de mevrouw achter de desk, dus een schade is geen probleem.

Naar Funchal,
Gelukkig is het nog licht als we na wat zoekwerk van de straten van Funchal aankomen. In het hotel worden we hartelijk ontvangen door Maria en het ziet er allemaal prima uit  met een mooie marmeren trap en idem vloeren. Maria heeft wat haast want zij heeft een afspraak met wat vriendinnen in Funchal.

imageIMG_20190323_221615

Nog wat eten in het centrum,
We gaan lopend richting het centrum om nog een hapje te eten. Veel gebouwen zijn verlicht en we stuiten nog op een openlucht concert voor het stadhuis van Funchal waar we even blijven staan.

IMG_20190323_223934IMG_20190323_223916

We lopen een klein piertje op en vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op de duizenden lichtjes op de berg (Funchal) achter ons.

image

Langzaam aan lopen ( lees klimmen ) we terug naar het hotel die tegen de berg aan ligt.

Dag 1 is al voorbij, morgen staat de eerste wandeling op het programma.