Khao Sok National park

9 februari 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Om 6.30 uur werden we wakker door het roepen van de Gibbons.

image1 image2 image3 image4 image5 image6
We hebben allebei heel goed geslapen wat niet van de anderen gezegd kon worden. Onze beide buren hadden kakkerlakken van 5 cm (!) naast hun hoofd en verschillende hoorde midden in de nacht een waterval in het meer omdat de toiletten erg ver lopen waren. Zeker in het donker over de vlotjes. Het is wel droog gebleven.

Boottocht voor het ontbijt,
Net na zonsopkomst stappen we in de longboat en gaan we op zoek naar apen. In de boom waar gister de Gibbons en Toekans zaten ontdekken we nu een aantal Langoeren. Verderop horen we bamboe knakken en apen geluiden. Het was even zoeken maar we ontdekken ( volgens Em) zeldzame apen zonder staart. De naam zijn we helaas vergeten, maar gelukkig hebben we de foto's nog😃
Op een Specht en een Adelaar na laat verder niemand zich helaas verder zien, dus we varen terug voor een ontbijtje.

Lekker ontbijtje,
Lekkere pancake's met vreselijk smerig geroosterd brood. Wat ze ermee gedaan hebben weten we niet maar de geur en smaak zijn niet te hachelen en het verdwijnt dan ook naar de vissen.

image7 image8
Vertrek naar de waterval,
Na het ontbijt vertrekken we voor een klein tochtje lopend door de jungle. Het klimmen tegen een gladde waterval was niet voor iedereen makkelijk en er gingen er dan ook een aantal onderuit. Het was leuk de jungle te 'voelen'. Warm, benauwd en vochtig.

image9 image10 image11 image12

Helaas hebben we alleen een grote spin gezien maar het was een super ervaring. Toen anderhalf uur vol gas terug naar de haven om te gaan lunchen bij locals.

Eten bij de locals,
We doen een lunch bij een groep mensen van een dorp dat ooit in het stuwmeer had gewoond, en helaas een aantal jaar geleden noodgedwongen heeft moeten verhuizen. Bij aankomst stond de tafel al voor ons klaar onder de woning die op palen stond en we konden gelijk eten.

image14 image15 image16 image17

Het was heerlijk en weer allemaal dingen wat we nog niet eerder hadden gehad. Het oude vrouwtje bleef maar wijzen naar het eten. Na de lunch zat het er echt op en zijn we afgezet bij het resort waar we nu een kamer hebben met uitzicht hebben in de vrije natuur. En het is ongelofelijk maar ook hier zien we weer apen. Het kan niet op.

image image

Morgen vertrekken we naar Phang Nga,