Slapen in een tent op een luxe terras

11 februari 2018 - Phangnga, Thailand

Naar Sametnangshe Boutique,
Om 8.00 uur zitten we aan het ontbijt want over een half uurtje worden we gehaald voor het boot tripje. Voor het eerst zitten we nu achterin een pick-up. Die stond nog op ons lijstje.

image1 image2
Bij de boot blijken we met z'n drieën de halve dag trip te doen, samen met een Noorse. We kletsen gelijk wat. De tocht is prachtig. We varen langs lokale huisjes midden in het mangrovebos.

image3 image4 image5 image6 image7 image8
Eenmaal bij het James Bond eiland word het natuurlijk drukker maar dat was te verwachten. Hier zijn strand opname's gemaakt voor 'The man with the golden gun'.

image9 image10 image11 image12

Koh Panyee,
Koy Panyee is een islamitisch dorp van vissers de huizen staan op palen en de bevolking is/was over het algemeen visser nu wordt er ook geld verdiend met het toeristme. Hier was een marktje wat ook erg op toeristen gericht was. Niet echt wat voor ons en we vonden een route achteraf. Langs de echte huisjes van de Thai. Bij elk huisje hing een paradijsvogeltje in een  klein kooitje buiten. Zielig om te zien.

image13 image14 image15 image16
Terug naar het hotel,
Langzaam aan varen we terug onderweg vergezeld door 4 arenden en rond 13.00 uur zijn we terug bij het hotel waar we over een uur door de taxi worden gehaald. Nog even lunchen en een kopje koffie en dan worden we opgehaald door de taxi.

Naar Sametnangshe Boutique,
Rond 15.15 uur komen we aan. De taxi dropt ons bij een hevel met allemaal tenten erop, dit is niet de goede plaats even vragen dan maar, ahhh het volgende pad als we ons melden worden we met een golfkarretje naar boven gebracht en komen zo op plaats van bestemming. Na uitgelegd te hebben gedaan waarom we er gister niet waren hoeven we de gemiste nacht niet te betalen.​​​​​​ dat is een meevaller, eerst maar een biertje. het is een enorm terras en er is helemaal niemand als het eenmaal 17:30 uur is komen de eerste gasten en voor we het weten zit het hele terras vol met rijke thaien. Iedereen besteld rijkelijk aan eten en drinken en vertrekt dan weer.

image17 image18 image19 image20
In de Tent,
De tent staat klaar maar daar is het te warm voor en we gaan heerlijk op het panorama terras zitten met een heerlijk biertje. Dat hebben we wel verdient. we genieten wat van het uitzicht en de mensen om ons heen. Het is vooral de rijke Thai die hier komt eten en drinken. Het is goed dat we niet gister hier zijn beland er is hier in de weide omtrek niets te doen. Maar goed wij blijven rustig zitten tot de laatste gasten weg zijn dan is het tijd om de tent in te kruipen.

Morgen een prachtig uitzicht bij het ochtend gloren,