Co van Kessel 9 uurs fietstour tocht

29 januari 2018 - Bangkok, Thailand

9 Uur durende fietstocht bij Co van Kessel,
We hebben thuis al een boeking gedaan voor de fietstocht bij Co van Kessel in Bangkok afgewisseld met trein en boot. Vertrek is om 9 uur en aanwezig zijn om 8:30 uur. Om 9 uur eerst kennis gemaakt met Naud en zijn vader van 70 die ook de tocht gaan maken en een meisje die in Bangkok aan het studeren is op de international businessschool. 5 Hollanders dat maakt de gids niet nerveus iedereen uit Nederland kan goed fietsen. De gids is Lili en een trainee zij heeft Anna een verlegen meisje dat hier nu 2 maanden meeloopt.

image1 image2 image3 image4

Op pad,
We gaan bij Co van Kessel het pleintje af ( het Co van Kessel plein) en gaan door een paar smalle steegjes naar de oudste Chinese tempel die er hier in Bangkok is. Ik heb zelf het idee dat de tempel ook dienst doet als opslag voor de buurt. De tempel heeft twee zij tempels een voor de vruchtbaarheid niet ingaan als je geen kinderen wilt verteld Lili. De.andere tempel is er voor geluk.

image5 image6 image7 image8

Naar de trein,
We gaan verder in de richting van het station en komen onderweg een fruit
verkoopster tegen Lili stopt en pakt wat verschillende soorten fruit en laat dit ons proeven. Een stukje wat lijkt op een grapefruit en een stuk wat komt uit een enorme vrucht. Na het een en ander te hebben geproefd en er vragen zijn beantwoord komt er net een mevrouw met een groenten kar de hoek om. Ook hier worden we allemaal bijgehaald en Lili verteld ons wat er allemaal op de kar ligt. De vrouw wil verder en wij gaan ook verder in de richting van het station. We slingeren door Chinatown wat zo af en toe meer op een autosloperij lijkt veel garage of metaalbewerkingsbedrijf bedrijven.

image9 image10 image11 image12

De trein vanaf station ??????
Als we bij het station aankomen staat de trein er nog en Lili verteld over de opvang van mensen zonder dak boven het hoofd of mensen die nog geen hotel hebben kunnen overnachten op het midden terrein van de stationshal. Nog snel van iedereen een Foto gemaakt door Lili bij het stationsbord dan op naar de trein. Normaal gesproken gaan de fietsen mee de trein in maar omdat het vandaag maandag is en het druk is in de trein worden de fietsen naar het eindstation gebracht per auto.

image13 image14 image15 image16

De treinrit,
Het ritje in de trein maakt veel indruk er leven hier in Bangkok heel veel mensen op 10 cm van het spoor in golfplaten huisjes. Dit zij echt de armste mensen die Bangkok kent verteld Lili. Vorig jaar waren de treinkaartjes voor de armste mensen van Bangkok gratis, dit jaar moeten ze weer voor hun treinrit betalen. We stoppen op stationnetjes die bestaan uit 10 betonnen platen en dat is het dan. Na ongeveer 40 minuten zijn we bij onze eindbestemming een klein station en twee jongens van Co van Kessel staan er met de fietsen. Voor we gaan fietsen krijgt iedereen een nieuwe fles met koud water of iets anders. Ook word er een soort koek geproefd die denk ik gefrituurd is.

image17 image18 image19 image20

Smalle paadjes,
Als we het station verlaten komen we gelijk op van die betonnen paden boven het water. De vader van Naud is wat angstig wat niet gek is, er is geen reling en het water is echt vies hier. Hij besluit dan ook om de stukken zonder reling te gaan lopen. Is geen probleem wij fietsen verder en Anna blijft bij hem en na een paar minuten komen ze weer aan.

image21 image22 image23 image24

Indiase rotti,
Na een aantal kilometer komen we bij een kruispunt waar een heel gezin uit India leeft inclusief Stier. Hier krijgen we weer een nieuwe fles water cola of wat je maar wilt en een rotti pannenkoekje. Ondertussen is er door Anna een stengel citroengras geplukt waar iedereen even aan kan ruiken en een stengel met iets wat de Thai door de rijst gebruiken. Allemaal de cola of iets anders weer op dan gaan we weer verder, op naar de lunchpauze.

De lunch,
Na een paar kilometer over de smalle betonplaten komen we bij een afdakje we gaan hier naar toe maar geen idee wat we er gaan doen. Fietsen geparkeerd en als we terug lopen zien we nog een afdak hier gaan we lunchen. De tafel wordt na 20 minuten volgezet met allerlei Thaise gerechten het is allemaal heerlijk en we genieten er ook enorm van, het is weer veel te veel. Na de lunch naar de fietsen toe en op naar de volgende stop.

Volgende stop koffieshop!!!!
Na weer heel wat kilometers op de smalle betonplaten gaan we richting een geloofscomplex ook hier is de koffieshop, moet je niet tegen Nederlanders zeggen.
Het ziet er prachtig uit en er worden verschillende dingen verteld door Lili over het geloof hier op deze plaats. Dan is het vissen voeren allemaal een emmer cornuco mee en aan de waterkant in het water gooien. Grote vissen meervallen komen de cornucos op eten en dat geeft een flink gespetter. Bij de coffeeshop een ijsje gescoord en dan weer verder.

image25 image26 image27 image28

Met de boot,
Vlak aan de overkant parkeren we de fietsen en lopen dan naar een Thaise longtailboot. Allemaal instappen voor een vaartocht van 40 minuten over het water. Een prachtig gezicht Bangkok vanaf het water.

image29 image30 image31 image32 image33

De markt,
Na 40 minuten varen komen we bij een markt waar we overheen lopen. Een echte Thaise markt hier krijgen we ook weer de verschillende vruchten te proeven en allemaal een kokosnoot naar keuze gebrand of puur natuur. Dan naar de BTS Lili heeft uitgezocht waar iedereen het dichts bij de metro zit met zijn hotel en op dat station worden we afgezet het einde van een fantastische dag.

Morgen Sightseeing in Bangkok,