Naar Bangkok

28 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Bangkok, Thailand en de hitte,

Van Dubai naar Bangkok,
We gaan weer verder met de Airbus 380 en zitten nu boven in en een stuk comfortader de stoelen staan iets ruimer dan de vorige A380. We proberen wat te slapen maar dat wil niet echt bij geen van ons beide lukken. Als we na 6 uur en twintig minuten aankomen op Bangkok zijn we aardig gaar.

Berichtje van Amber,
Amber stuur to ons een berichtje dat zij inmiddels in het Parvena hotel is en nog even naar het Lupina park gaat als we bij de trein zijn sturen we weer een berichtje.

Geld wisselen en een andere sim kaart kopen,
Eerst gaan we geld wisselen in de kelder van het vliegveld (heeft de beste koers) als we in de rij staan blijkt al snel dat we in de verkeerde rij staan. Een Amerikaan heeft een vals briefje van 20 dollar maar krijgt het niet terug van de wisselaars ( een groepje meiden achter de balie ) hij wil de manager spreken maar krijgt geen telefoon nummer. Anders wil hij de 20 dollar terug. Na geld te hebben gewisseld gaan we een sim kaartje kopen. We staan hier ook weer in de verkeerde rij maar komen toch aan de beurt na een paar chinezen  dan naar de city rail trein voor naar de stad.

Trein en metro,
Bij de trein aangekomen gaan we naar Bangkok als we bij een kruising met de metro komen moeten we overstappen op de metro (MRT). Amber staat te wachten bij de halte Lumpini park.

Amber,
Als we daar aankomen staat Amber bij de poortjes te wachten we lopen naar het hotel ligt op ongeveer 20 minuten lopen van de metro halte.

Hotel Parvena,
Het hotel ligt midden in een zeer actieve wijk met veel straat verkoop en veel winkeltjes. Eerst naar de kamer alles uitgepakt en even bijgepraat. Dan even onder de douch en dan gaan we de straat op zoeken naar geschikte eetgelegenheid. Als we een klein straatje inlopen komen we bij een klein lokaal marktje. Alles is er te koop groente fruit, vlees en kleding. Als we de straat hebben uitgelopen gaan we nog een zijstraatje in en aan het einde staat een leuk eettentje met de naam Petra. Nou die moet het dan maar worden. We krijgen het advies om met kleine bakjes elkaars eten te proeven en te vergelijken allemaal erg lekker. Om 21:00 uur lopen we terug naar het hotel en gaan naar bed.

Morgenochtend fietsen bij Co van Kessel.