Bangkok Hop on Hop off

30 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Hop on Hop off Tour,
Vandaag gaan we siteseeing met de hop on hop off boot. We vertrekken rond 8.00 uur lopend naar het station. Met de taxi is geen optie want er is geen doorkomen aan in de spits en lopend ben je veel sneller. Omdat we gister de zelfde trein hadden weten we nu hoe het ticketapparaat werkt en verloopt alles soepel. De eerste boot vertrekt om 9.00 uur dus we zijn mooi op tijd.

image1 image2image3 image4 image5
Alles gaat hier in Thailand rustig aan behalve als je op de boot moet, dat kan niet snel genoeg gaan en je moet er zowat opspringen anders meren ze weer af.
Marcel heeft een paar hoogtepunten op de route aangevinkt die over de helft van de route staan dus we kunnen nog even van het uitzicht genieten. We gaan eerst naar het koninklijk paleis maar helaas zijn we daarin niet de enige, de hele boot is gelijk leeg. Nou dat beloofd wat.

De broek,
Op de wandelroute staan verschillende kramen waar ze olifantenbroeken verkopen maar wie loopt er nou met 35 gr in een lange broek. Hadden we er nou maar ieder 1 gekocht want bij de ingang van het paleis staat iedereen zich te verkleden.
Doorlopen zegt Marcel dat zien ze toch niet in die drukte.....maar helaas de beveiliging zag het wel en we worden er allebei uitgepikt. Naar boven jullie en broek kopen en ik moet een t-shirt aan ipv een hemdje.
Zo'n foei lelijk I love Thailand t-shirt wordt me aangetrokken (want stel je voor dat je naar buiten glipt) en een wikkelrok die in die hitte wel van wol lijkt wordt er lekker omheen gebonden. Dank u wel mevrouw. Marcel mag het zelf doen, verschil moet er wezen.

Het Paleis,
We lopen verder het terrein op en vallen allebei stil, dit is zo niet ons ding. Vreselijk druk en heel veel schreeuwende Chinezen. Daarnaast staan er zo veel gebouwen dat zoals wij zeggen overdaad schaadt. We vinden het allebei niet mooi maar ja, je moet er geweest zijn.

image6 image7 image8 image9 image10 image11
Wat-Po,
Hierna zijn we lopend naar de liggende Buddha bij Wat Po gegaan. Deze was wel heel mooi en heel groot in 'goud'.

Tuk Tuk tour,
Het plan was toen om terug te gaan naar de boot maar we werden op straat door een werknemer van het paleis aangesproken dat hij mooie rustige tempels wist en er zou wat zijn in het parlements gebouw met juwelen. Dat bleek later een hele dure zaak met korting te zijn. Een tuk tuk zou ons die route brengen en overal op ons wachten. Nou dat leek ons leuk dus planning gewijzigd.

image12 image13 image14 image15 image15a image15b

Onderweg vroeg de chauffeur ons even een winkel in te gaan en dan kon hij een stempel halen voor benzine. We hoefde niks te kopen, toen ging er bij ons een lampje branden. Maar goed, toch maar gedaan . Verder liet hij ons alle afgesproken dingen netjes zien en op het eind vroeg hij nog 1 winkel in te gaan. Dit was wel een leuke zaak en hier heeft Marcel zich een aantal overhemden laten aanmeten die ze s'avonds in het hotel hebben afgeleverd.

image15 image16 image17 image18 image19

Naar Wat Arun,
Met de pont naar de overkant van de rivier naar de tempel Wat Arun. Omdat we later in de middag waren was het hier niet al te druk meer en konden we alles goed bekijken. Alle gebouwen zijn ingelegd in mozaïek van oud Chinees porselein wat aan ballast aan bord was van de Chinese schepen die handel deden met Thailand, echt prachtig.

Terug naar het Hotel,
Toen weer op de boot terug naar de trein en het laatste stukje weer lopen naar het hotel door een vre-se-lijk  drukke avondspits.

image20 image21 image22

Even rusten, douchen en dan naar een restaurantje voor een heerlijke Thaise maaltijd, want de kramen op straat durven we (nog) niet aan.

Hopelijk slapen we goed want morgen gaan we Bangkok verlaten en moeten we om 6.15 uur al richting station........lopend natuurlijk.