Stukje verder doorrijden maar!!!!

15 augustus 2018 - Eldborg, IJsland

Woensdag 15 augustus, dag 3, Akranes naar Eldborg, 240 kilometer

Vertrek van de Camping,
Na een laat vertrek van de camping rond 9:00 uur gaan in de richting van Barnafoss en Hraunfossar een waterval die in twee delen is opgesplitst. Onderweg regent het zo af en toe maar meestal is het droog. Als we bij de afslag komen om naar Borganes te gaan maak ik snel nog een paar foto' s van het stadje in de zon.

DSC_0715

Hraunfossar,
We gaan door naar Hraunfossar en Barnafoss nog een kleine 40 kilometer voor we er zijn. Toen we aankwamen eerst maar een bak koffie met een flinke zoete Ijslandse hap (bruidscake) erbij. Daarna op naar de eerste waterval Hraunfossar die over een stuk van een paar honderd meter uit de rotsen kwam.

Barnafoss,
De tweede was een klein stukje verder en een stuk wilder. Het verhaal gaat dat een groot aantal jaren geleden hier twee kinderen zijn verdronken in de waterval vandaar de naam Barna (kinder) watervall. Om weer warm te worden nog maar een koffie gehaald en een lekker broodje met garnalen erbij. Ondertussen een paar kaarten geschreven die de postbode, die daar ook zat te lunchen, gelijk meenam in een plastic zakje.

Glanni waterval,
We vervolgen onze route en stoppen bij de Glanni waterval een grote waterval die je vanaf een steiger kunt bekijken we proberen om de waterval vanaf een andere kant te gaan bekijken maar dit is tevergeefs.

Paradise Hollow,
Het is hier lekker rustig en we lopen een stukje verder naar een poel de paradise Hollow waar je in het water verschillende kleuren ziet afhankelijk van waar je staat en de weerspiegeling in het water van de rotsen er omheen.

DSC_0760image

En door,
We waren al bijna bij de camping die we moesten hebben en we besloten deze over te slaan en een stukje door te rijden zodat we dat morgen niet hebben. Het is al met al een prachtige rit over de wegen van het ruige IJsland. We werden over een gravelweg van wel 20 km gestuurd en in de middel of nowhere gaf de routeplanner aan dat we er zouden zijn. Dit klopt dus niet, dus weer 20 km terug over de gravelweg en de juiste route opgepakt. De campingplaats is bij een hotel dus dan verwacht je wel wat goeds. Helaas is het oude meuk, 1 wc waarvan de deur niet dicht kan, gezamenlijke douches ( bij de dames helaas zonder water) en geen wasruimte. Je kon wel warm binnen zitten en er was een gezamenlijke keuken, dat dan weer wel. We waren het best zat dus op tijd in de zak, helaas hebben we allebei vreselijk slecht geslapen.

DSC_0766imageimageDSC_0783image

Morgen nieuwe kansen