Naar Salzburg

24 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Naar Salzburg,

Vandaag gaan we als extra naar Salzburg de nummer 4 stad van Oostenrijk met ongeveer 180.000 inwoners. We gaan de eerste 65 kilometer met de auto naar een voorstadje van Salzburg. Vanaf hier gaan we met de trein naar het centraal station van Salzburg.

Kaartje kopen,
Bij het station Aigen aangekomen en de auto achter bij de Lidl geparkeerd  moeten we een kaartje kopen. Een aardige man uit Oostenrijk wacht of alles lukt en geeft ons een paar tips wat voor kaartje we moeten kopen. Kaartje gekocht nu wachten op de trein met een paar haltes zijn we in Salzburg HBF.
Station
Hop on Hop off
Gisteravond nog zitten internetten en er gaat hier een Hop on Hop off bus. Start bij het station. We zijn naar de info balie gelopen waar een balie medewerker zegt buiten bij halte E de Hop on Hop off bus vertrekt. Wij naar halte E en inderdaad daar staan meer mensen te wachten voor de Hop on Hop off bus / of de Sound of music bus. Wij nemen de normale hop bus. We kopen een kaartje en gaan de stad rond langs allerlei kastelen en paleizen in en rond Salzburg.
Hop on hop off Slot Mirabella
Uit de bus,
Terug bij het Mirabelle paleistuin gaan we uit de bus. We kopen een pizza punt en gaan de tuin in. Het is er druk met toeristen. Na de paleistuin over de brug met de duizenden slotjes naar de paardenwasplaats en van hier het winkelcentrum in en een beetje rond gedoold. Foodtruck Brug Slotjes Torens1 Kerkje Zangeres cultuur

Naar het slot,
We besluiten naar het bekende slot te gaan een korte klim en een mooi uitzicht over de koperen koepels van Salzburg. We zijn niet het hele slot in geweest allen wat op hoogte gelopen en daarna weer naar beneden opzoek naar een ijsje. In de Kalverstraat van Salzburg zit een ijs-zaak hier een ijsje gekocht en daarna de Red Bull winkel nog even bezocht of er nog Max Verstappen spullen waren.
Uitzicht Slot Slot Kalverstraat in Salzburg Bolide Vettel Salzburg
Terug naar het Hotel,
Naar het station terug gelopen en hier de trein genomen naar Aigen waar de auto staat. Naar het Hotel gereden en s'avonds een lekkere Wiener schnitzel gegeten op tijd naar bed wat morgen gaan we starten met lopen.

Morgen start de  Dachstein-Tauern Panorama trail 100,