Naar de Raggaschluchte

15 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Naar de Raggaschluchte,

Vandaar gaan we naar een kloof aan de andere kant van het Kreuzeck-gebergte waar wij zitten. We gaan via Lienz naar de andere kant. Wat opvalt is dat alle supermarkten gesloten zijn waar we langs rijden, (vroege mittagsruhe) we rijden maar door en zien wel. Bij de kloof aangekomen is het best druk op het parkeertrein maar nog genoeg om onze auto te parkeren.

We lopen richting de Raggaschuchte en komen na een 500 meter bij de kassa we betalen en gaan door het hek naar binnen. Wat mij het meest opvalt hier is het enorme bouw van de houten plankiers waar wij overheen lopen. De kloof zelf is indrukwekkend met veel watervallen en stroom versnellingen. Op de plankiers is het niet echt druk en kunnen ongestoord lopen.
Start kloof Ragga1 Ragga2 Ragga4 Ragga5
Aan het einde komen we bij een wat grotere waterval hier valt het water ongeveer 15 meter naar beneden de kloof in. Teruglopen doen we via een pad langs de kloof wat best steil is, zo steil dat ik een meisje zag vallen in het grint, niet gewond gelukkig. Aan het einde na ongeveer twee uur zijn we weer terug bij de auto op de parkeerplaats.

Ragga6

Supermarkten gesloten,

We zijn nog steeds op zoek naar een supermarkt maar overal waar we langs komen lege parkeertereinen. Als Petra op haar telefoon zoekt komt ze er achter dat het een nationale feestdag is "Maria hemelvaart". Wat hier in Oostenrijk blijkbaar word gezien als een nationale feestdag.

De Barbarossoschluchte,

Na de Raggaschluchte te hebben bezocht gaan we nog geen 20 kilometer verderop naar een andere kloof om deze te bezichtigen. Als we hier, aankomen staan er zes auto's geparkeerd op het kleine parkeerterrein. Als we doorlopen langs de spoorbaan onder de tunnel lopen we zo de kloof in.De Barbarossoschluchte is niet zo toeristisch je loopt over een pad langs het water. Aan het einde van de kloof is ook een waterval te zien, leuk om te zien bovenaan is nog een grote steen wat een riddertafel is. Terug ga je door het bos, na 1:30 uur staan we weer bij de auto.

Barbarosso kloof1 Barbarosso kloof 2 Ridder tafel barbarosso uitzicht
De kloof is niet zo indrukwekkend als de Raggaschluchte, Als we terug komen zien we dat de lucht betrekt en je in de verte het onweer hoort.

Terug naar de campif

We maken de ronde om de Kreuzeckgruppe af, onderweg zien we nog dat er een motor uit  de berm word getakeld dus rustig rijden hier,. Op sommige  stukken mag je hier 100 kilometer per uur wat eigenlijk gekkenwerk is. Veilig en net voor het onweer op de camping aangekomen zonder eten. Doordat de supermarkt was gesloten zijn we genoodzaakt om bij het restaurant op de camping te eten een lekker stuk vlees en een gezonde salade

Morgen stadsbezichtiging het weer wordt wat minder dus niet in de bergen!!!!