We gaan de camping verlaten

23 augustus 2017 - Mandling, Oostenrijk

We breken de tent vandaag af en gaan vertrekken in de richting van Salzburg.

We beginnen niet al te vroeg met het afbreken want de tent is door de koude nachten helemaal nat van de dauw. Langzaam gaan we wat verder eerst de haringen van de tent verwijderd dan de natte stukken in de zon gelegt om te drogen.rond 10:30 uur is de tent helemaal droog en kunnen we gaan vouwen. Om 11:30 uur rijden we van de camping af.

Naar Mandling,
We gaan naar hotel Taverne in Mandling waar de start van onze wandeltocht begint maar voor we daar heen gaan gaan we eerst nog naar 2700 meter hoogte naar het Dachstein gebergte.
Dachstein 1 Dachstein2
Hoog Dachstein,
Als we daar aankomen hebben we het hotel in Mandling al gespot en kunnen we straks zonder zoeken aanmelden en naar binnen gaan. Nu staan we onder de Dachstein  een kabelbaan brengt je naar een hoogte van 2700 meter. Het is in de middag niet druk en de kassamedewerkster vraagt of we hebben gereserveerd, ehhhhh nee dat niet dan kunt u om 16:30 uur terug naar beneden, het is inmiddels 14 :15 uur. Geen probleem we zien het wel boven.

Gondel
Kabelbaan naar boven,
Kaartje gekocht en goed opgeborgen want met dit kaartje moeten we terug en hebben we toegang tot de hangbrug de skywalk en stairway to nothing en de ijsgrot.

Hangbrug Hangbrug Dachstein Ik Nothing
Boven,
Als we boven komen is het hier 8 graden en er staat een straffe wind, toch maar een truitje aangetrokken. Bij de skywalk gekeken en opgestaan daarna een paar foto's in een strandstoel gemaakt en dan door naar de hangbrug op 2700 meter.  En even verder staat de stairway to nothing, allemaal leuke attracties. Het zicht op deze hoogte is prima en het lijkt steeds meer helder te worden.  Dan door de gletsjer naar het ijsgrot, valt een beetje tegen het meeste is al aan smelten onderhevig.

Dachstein3 Ijspalijs1 Ijspalijs3
Warme choco,
Als we via de lopende band van de ijsgrot komen gaan we richting het restaurant. Binnen in het restaurant waar het enorm druk is even een warme choco gehaald met slagroom en een stuk pruimen kruimeltaart. Ineens is iedereen weg de volgende lift naar benden is vertrokken.

Dachstein4 Lopendeband 2700 Dachstein5
Nog een rondje buitenom,
Als we de versnapering op hebben gaan we nog een keer naar buiten het zicht wordt steeds beter. Als we rond lopen zien we twee jongens klimmen aan een kabel we wachten even tot ze over de rand heen stappen vanwaar komen jullie? Een van de jongens/mannen begint te vertellen dat ze onder het platform van de kabelbaan door zijn geklommen, "echt helemaal te gek!!!!!" zegt hij.

Klimmers
Naar beneden,
We wachten op de lift van 16:30 uur als we naar beneden gaan. De lift staat aardig vol en het is er rustig. Als we beneden aankomen nog een fotootje van het Dachstein gebergte en dan naar de auto. Als we bij de auto zijn alle papieren voor het hotel  opzoeken en kijken wat we nodig hebben om in te checken.

Dachstein onder Onder
Verkeerde dag,
In de auto als ik de papieren doorkijk blijkt dus dat we donderdag (morgen) pas  de eerste nacht in het hotel hebben, shit. We gaan naar het hotel en kijken wat er kan. Geen probleem de receptioniste moest er wel een beetje om lachen. Kamer geboekt om 18:00 uur eten. Gelukkig toch nog weer goed afgelopen.

Morgen extra dagje Salzburg,