Het water over naar Shikoku,

15 november 2023 - Takamatsu, Japan

Weer: ligt bewolkt droog
Temperatuur: 17 graden

Okayama,
Vanmorgen wakker geworden in een hotel vlak bij Korakuen Garden en het kasteel van Okayama (kraaiennest). We verlaten het hotel om 8:30 om eerst nog even een ontbijtje te scoren onderweg naar het Kasteel, wat we eerst gaan bezoeken. Van de ene naar de andere supermarkt en toch weer wat gevonden om te eten. Eerst dit maar even aan de kant van de rivier opgegeten voor we het kasteel binnen lopen.

_D8F7502 _D8F7503 _D8F7506 _D8F7508

kasteel Okayama (Crownest)
Langzaam begint het zonnetje door de bewolking heen te prikken als we kasteel betreden. Binnen worden we vriendelijk onthaald en we kopen kaartjes voor kasteel en Korakuen Garden. We kunnen onze rugzakken in een kluisje kwijt en bekijken de begane grond wat over de historie van het kasteel. dan door naar volgende etage, we ruiken de koffie, eerst een kopje koffie voor we verder gaan. Met een pieper gewapend nemen we plaats achter een tafeltje over drie minuten is de koffie klaar! Na de koffie door naar verdieping drie tot vijf, op vijf een mooi uitzicht. Na nog een kopje koffie gaan we door naar Korakuen Garden, over de brug.

_D8F7515 _D8F7519 _D8F7523 _D8F7527 _D8F7528 _D8F7536 _D8F7539

Korakuen Garden,
Het zonnetje schijnt lekker en de temperatuur loopt goed op in de zon. We lopen over de brug en net over de brug staat een restaurant vaar ze ramen verkopen, misschien wat voor de terugweg? We lopen de tuin in en zien een enorme oppervlakte van gras en omringt door diverse Japans aangekleden tuinen. We lopen een kant op en komen bij een theehuisje en wat gebouwen en een brug. even wat foto's gemaakt en weer door. Dan zien we wat kraanvogels in een hok. De tuin is groot en we zien hier ook weer drie bruidspaartjes hun foto's maken. om 14:00 uur hebben we tuin gezien en gaan naar de uitgang van het park op weg naar het ramen restaurant. Even wat eten en dan de stad door naar het Station.

_D8F7542 _D8F7547 _D8F7550 _D8F7558 _D8F7563 _D8F7565 _D8F7569 _D8F7576 _D8F7583 _D8F7588 _D8F7592 _D8F7599 _D8F7601 _D8F7602

Okayama,
Het is voor mij de eerste stad in Japan waar ze nog met een tram rijden door de straten. Het is wel een mooi gezicht en het geluid is echt van de oude trams als ze bij je langs komen. Op weg naar het station zien we ook nog de Pokomon gebak winkel, een hele winkel vol met pokomon gebakjes. Het station is vlak bij we gaan naar beneden door het winkelcentrum naar de treinen, als we ze kunnen vinden. We moeten naar spoor 6 maar ieder station hier voor Shinkansen, metro en JR lijnen heeft bijna een spoor 6 dus even zoeken en toch gevonden JR spoor 6. Toch maar de trein van spoor 5 genomen, omdat die er stond en  deze gaat in 1 keer naar Takamatsu.

_D8F7615 _D8F7616 _D8F7618

Takamatsu,
Het is een mooie treinrit naar Takamatsu de trein zit goed vol. we gaan over de brug die Shikoku met het vaste land verbind. Als we er aankomen dan staat er iemand die een soort van vissen verkoopt van koek gevuld met chocolade, vanille of zwartbonen creme, Wij gaan voor Chocolade en vanille smaak. Dan door, we volgen de route via Google Maps en lopen naar ons hotel. We lopen door een overdekte winkelstraat die wel 2 kilometer lang is het begint zeer luxe en langzaam komen we bij de eet tentjes uit. Hier gaan we na 70 meter naar links en daar is ons hotel volgens Google Maps.

Het hotel,
Als we bijna bij het hotel zijn op 10 meter volgens Google Maps zien we het nergens, we lopen een deur in die het wel zou kunnen zijn na een aantal maal roepen komt er iemand. Het is niet hier zegt hij en loopt even mee naar buiten. Met een code die je via de mail hebt gekregen kun je naar binnen dat is gelukt. nu naar boven daar is een zelf incheck, een iPad op de balie waar je je paspoort moet laten zien en de code van je deur krijgt. het duurt even voor we de boel aan de gang hebben en inmiddels staan er 2 jongens achter ons te wachten. Code gekregen en wij naar de kamer. Mooi ruime kamer met kantoor. De rugzakken zijn gelukkig al afgeleverd en liggen al in onze kamer.

Morgen gaan we met Henk Fresen een kopje koffie drinken in Takamatsu,

1. Kleine Martha: