vandaag 1 ding, Adachi Museum of Art

27 november 2023 - Himeji, Japan

Weer: Half bewolkt
Temperatuur: 15 graden

Vroeg uit de veren,
Vandaag vroeg wakker en gelijk aan de gang, de tassen gaan we naar Tokyo sturen via de Seven-Eleven. Alles ingepakt en wij naar de hoek van de straat naar de Seven-Eleven, staat die medewerker ons aan te kijken van wat willen jullie nou. na wat gerommel en wat suggesties van Petra gaat hij zijn mobiel halen. We willen dat hij het adres in het Japans opschrijft zodat de bezorger het ook snapt. Uiteindelijk toch gelukt, afwachten in Tokyo.

Naar Station,
Van het station waar wij op de trein stappen moeten we naar Hiroshima centraal station. Dit lukt nu vanaf hier naar Okayama met de Shinkansen de snelle trein, wij hebben weer de Hello Kitty uitvoering. Deze heeft een fotohoek in de trein en er zit een ware Hello Kitty winkel in. Deze trein gaat wel wat langzamer dan de Nozomi maar we zijn op tijd in Okayama. in Okayama moeten we de trein naar Yasugi hebben ook deze gaat goed. Het gaat bijna fout als Marcel de trein een station te vroeg wil verlaten, snel de trein weer in en door naar de volgende Yasugi. In Yasugi staat er van het Adachi Museum of Art een pendelbus te wachten die ons naar de plaats van bestemming brengt. Uiteindelijk is het 13:00 uur en zijn we op plaats van bestemming. In de trein nog even een hotel geboekt in Himeji voor vanavond.

IMG_20231127_092819 IMG_20231127_092827 IMG_20231127_095527 IMG_20231127_092811 IMG_20231127_095600                   Adachi Museum Museum of Art,

Dit museum staat bekend om zijn tuin die al twintig keer op rij is uitgeroepen tot beste tuin van Japan en niet om de kunst die hier tentoongesteld word. Er is ieder seizoen een andere kunstenaar die exposeert. De tuin is echt fantastisch alles klopt en je komt ogen te kort om alles te zien, wij hebben twee rondes gemaakt. De tuin is niet zo heel groot en op sommige plekken kun je naar buiten maar je kunt niet in de tuin wandelen. Foto's maak je achter het glas. De kunst die hier staat is ook erg mooi er staat een permanente tentoonstelling in van Kitaoji Rosanjin in de Rosanjin Hall. Verder is er een tentoonstelling van scrolls van diverse tekenaars. Je mag geen foto's maken van de kunst, alleen van de tuin.

_D8F8643 _D8F8647 _D8F8650 _D8F8658 _D8F8660 _D8F8664 _D8F8666  _D8F8671  _D8F8680 _D8F8681 _D8F8685  _D8F8691  _D8F8703  _D8F8708

Terug naar Himeji,
We gaan om 16:35 uur weer terug met de pendelbus en wachten dan op het station op de trein naar Tottori waar we moeten overstappen op de trein naar Himeji (die ze voor ons vasthouden omdat we vertraging hadden) Als iedereen er is gaat de trein rijden. Onderweg moeten we nog ergens 3500 Yen voor betalen het blijkt dat dit spoor nog voor een deel een andere eigenaar heeft en deze vraagt een soort van overpad..

IMG_20231127_202026 IMG_20231127_212935 IMG_20231127_213216

Himeji,
In Himeji ziet het er erg gezellig uit overal lichtjes als we aankomen we brengen de spullen naar het hotel en gaan de stad nog even in om wat te eten. Erg gezellig die kerstversiering door de stad heen. Even iets gegeten en nog even naar het kasteel gelopen en dan weer terug naar het hotel,

Morgen nog even naar de tuinen rond het kasteel en dan naar Tokyo,