Vertrekken naar japan

Amsterdam: droog 8 graden

Zurich: regen 11 graden

Tokyo: bewolkt 24 graden

Naar Schiphol,
Al rond 6:30 uur worden we door Rianca, onze dochter opgehaald om naar Schiphol te gaan. Alles ingepakt en dan met de auto naar Schiphol waar ze ons voor de deur  van  vertrekhal afzet. Een bagagekarretje gepakt en dan door naar het inchecken van de bagage zelf een label geprint eraan en dan door naar de beveiliging. Marcel wordt er weer uitgepikt en gefouilleerd, een beveiliger wil in mijn tas kijken ze is bang dat ik een vaper in mijn handbagage heb. Het blijkt de gimbal te zijn die zij op de beelden ziet. Ze weet niet wat het is en gaat het vragen aan een collega, alles okey en ik mag door.

Naar het vliegtuig,
We lopen door de douane naar het vliegtuig en hebben nog tijd genoeg voor een kopje koffie en een broodje. Dan door naar het vliegtuig van Swiss, deze brengt ons naar Zurich waar we een overstap maken naar een ander vliegtuig ook van Swiss wat ons naar NaritA het vliegveld van Tokyo zal bergen. En een chocolaatje.

IMG_20231104_104405

Zurich,
Vliegveld Zurich is best een groot vliegveld wat ik niet had verwacht. Met een treintje wordt je naar de andere terminal gebracht waar we door de douane gaan, paspoort controle) Snel nog even een pak Toblerone gekocht voor Taiga die we als alles goed verloopt zullen ontmoeten bij een bonsai show in Ueno.

IMG_20231104_115519

Op naar Tokyo,
Het is een lange zit van 12 uur en 30 minuten we vliegen onder de Oekraïne door en dan over een klein strookje land waar er nog gevolgen mag en kan worden. Om precies 13:00 uur lokale tijd landen we op Narita Airport Tokyo. (video van de gevlogen route onderaan dit verhaal)

IMG_20231104_121616IMG_20231104_124706 IMG_20231104_134914

Narita,
Op Narita moeten we bij het postkantoor op de vierde etage in de vertrekhal een wifi zender ophalen zodat we onderweg altijd wifi bij de hand hebben. We zoeken naar het postkantoor en na twee keer vragen komen we uit bij het postkantoor, de wifi zender ligt klaar en we nemen deze mee in de envelope. Dan naar de Skytrain die ons naar Ueno Station zou brengen, we moeten kaartjes hebben en willen gelijk ook de drie dagen Tokyo wide pas ophalen. Volgens de mevrouw van Skytrain kan je niet met de JR pass op de skytrain en de Tokyo Wide pass is bij de buren te koop van JR (Japanese rail). Toch maar kaartje gekocht voor de Skytrain en dan door naar JR. Bij JR vertellen ze dat we dan met de JR pass naar Ueno zouden moeten gaan maar we hebben al kaartjes voor de Skytrain we laten de Tokyo wide pass een dag opschuiven.

IMG_20231105_102258

Met de Skytrain naar Ueno en dan naar het Hotel,
De Skytrain zo gevonden op spoor 5 ingestapt en binnen 45 minuten staan we bij Ueno station. Als we het station uitkomen zien we net Pikachu voorbij razen met een groep carts voor hem. Nu naar het hotel het internet werkt hier niet al te lekker en we lopen een aantal maal in de verkeerde richting het hotel is 1200 meter weg van het station. Uiteindelijk gevonden en ingecheckt, de kamer is een tatami kamer die niet echt heel groot is er liggen twee bedden op de grond en de kamer is vol.

IMG_20231105_124859

Op naar de Suga-ten,
Even opfrissen en dan willen we nog even door naar de Suga-ten een bonsai tentoonstelling waar ook Taiga aanwezig is. Als alles goed zou gaan zouden we zo rond 14:30 uur bij de Shuga-ten aankomen ik weet alleen niet in welk museum het gehouden wordt. We vragen het aan een aantal mensen bij een museum werken deze verwijzen ons naar een aantal witte tenten op een open stuk in het park. We gaan erheen maar helaas hier is geen bonsai te vinden. Iemand anders aangesproken deze geeft aan dat het bij de Tokyo Green-club is. Het is inmiddels 15:00 uur en naar de Green-club is nog ongeveer 25 minuten lopen als we goed lopen, om 16:00 uur is de tentoonstelling afgelopen.

_D8F6346 _D8F6350_D8F6348 _D8F6349 _D8F6354 _D8F6359 _D8F6360

Door Ueno park,
We geven het op om naar de Suga-ten te gaan en lopen door Ueno park en maken er nog maar wat moois van. Het is druk in Ueno park we lopen naar de vijver die nog volstaat met lotus bladeren. De sfeer is hier al echt Japans. S'avonds nog wat eten en dan vroeg naar bed dat hebben we wel verdiend. Morgen is het plan om naar Nikko  te gaan.

Morgen Nikko de Kegon Waterval en veel tempels,

1. Janny de Bruin:
    5 november 2023
    Fijn dat jullie er zijn, leuk en gezellig om het reis verslag te lezen, nog heel veel plezier
  2. Petra:
    5 november 2023
    Dank je wel Janny, gaat vast lukken