Naar Pattaya met minibusjes

3 februari 2018 - Pattaya, Thailand

Naar Pattaya,
Vandaag staat een lange rit van ongeveer 5 uur op het programma. We hebben heerlijk geslapen en schrokken om 8.00 uur wakker van de wekker van de buurman. Na een heerlijk ontbijt van vers fruit en een Thaise omelet met groente en pittige worst erdoor kunnen we er weer tegen.

image1 image2 image3
Naar de minibusjes,
Volgens de eigenaresse van het hotel is het ongeveer een kwartiertje lopen naar de minibusjes. We zijn fris en fruitig dus dat kunnen we makkelijk aan met de rugzakken. Onderweg wordt meerdere malen gevraagd of we een taxi willen. Nee we lopen. We komen al snel aan bij de busjes en kunnen gelijk instappen, al snel is hij vol en gaan we op weg. Na twee en een half uur komen we aan op het noordelijke busstation Chatuchak van Bangkok waar we gelijk worden geholpen bij het zoeken naar de overstap.

image4 image5

Gekkenhuis,
Wat een gekkenhuis hier. Na het kopen van een kaartje moeten we op een punt blijven wachten waar we weer geroepen zullen worden door moeder overste die de wacht houd. Ze houd iedereen in de gaten die een kaartje bij hun balie heeft gekocht en als er een busje vertrekt roept zij de mensen die een kaartje hebben. Even na twaalf horen we ' Pattaya Pattaya ' roepen. Dat zijn wij. Busje laden en weer op weg.

Pattaya,
Nog een uur of drie rijden en dan zijn we d'r en rijden we Pattaya binnen. Wat een stad. Super groot. Volgens google Maps ( wat is dat toch handig) kunnen we eerder uitstappen omdat het hotel "vlak" langs de route ligt. Een gil naar de chauffeur en je kan er gewoon uit.

image6

Hij rijdt een klein stukje door tot de loopbrug en daar gaan we. Even Amber appen dat we naar het hotel lopen. Ze is aan het sporten maar komt daarna naar ons toe.
We worden door een soort achterbuurt geloodst door google maps. Oh jee als hier het hotel maar niet staat. Gelukkig valt het mee en komen we bij een super groot hotel aan. Amber is er na een tijdje ook en na even bijgekletst te hebben gaan we op pad om wat te eten.

image7
Pattaya waar het bekend om is,
We waren al gewaarschuwd voor alle ladyboys maar je weet echt niet wat je ziet, en in het begin ook niet waar je moet kijken. 'Pas op hoor pap, je bent de doelgroep. Blijf maar bij ons lopen' zegt Amber. Dat is niet tegen dovemans oren gezegd. En dan heb je nog al die oudere mannen met jonge Thaise vrouwen.

8image8 image9 image10
We eten wat en gaan dan een bar in waar Amber met nog twee vrijwilligers heeft afgesproken. Best heftig als je net als wij geen uitgaans type bent. Om 23.30 willen we afzwaaien maar we moeten echt mee naar een andere bar om een lekkere mix te drinken en kennis te maken met de bediening en de band. Even na 01.00 uur gaan we dan toch echt weg.
Samen met google Maps op zoek naar ons hotel. Door het nachtleven van Pattaya.
Eenmaal in het hotel even Amber appen 'we zijn d'r hoor' . Normaal is het andersom😃

Morgen met Amber op pad.

1. Harry en Corry.:
    6 februari 2018
    Hoi Petra en Marcel leuke verhalen allemaal jullie maken wel wat
    mee daar,doe Amber de groeten van ons als je ze weer zie
    We kijken al weer uit naar de volgende.
    Gr Pa en Ma .
  2. Marcel & Petra:
    7 februari 2018
    Hai, ja het is hier zooo gaaf. Amber zien we volgende week weer dus dat doen we xx
  3. Tineke:
    11 februari 2018
    Wat een avonturen, stoer allemaal hoor. Bedankt voor de verhalen en mooie foto's.
    Veel plezier nog, groetjes Tineke en Pieter XXX