Reisdag naar Nagoya,

8 november 2023 - Nagoya, Japan

Weer: Onbewolkt zonnig
Temperatuur: 25 graden

Tassen versturen met Yamato,
Als we vertrekken uit het hotel vragen we aan de eigenaar of hij de rugzakken met Yamato wil meesturen naar het volgende hotel in Kyoto. Hij kijkt wat moeilijk en geeft aan dat hij dat niet kan doen maar na wat gepraat geeft hij aan dat we de tassen naar een supermarkt kunnen brengen en zij verzenden met Yamato. Als we klaar zijn met ons ontbijtje een koffie, yoghurt en de drie kakifruit van de vorige dag die we hadden gekregen roept hij ons en vraagt het adres waar het naartoe moet worden gezonden.  het enige wat wij hoeven te doen is de ingevulde formulieren bij de Family markt afgeven samen met de rugzakken en zij zorgen voor verzending met Yamato. zo gezegd zo gedaan bij de supermarkt worden de rugzakken gewogen en opgemeten, we betalen ongeveer 25 euro daar kun je de rugzakken niet voor sjouwen.

IMG_20231108_082644

Naar Ueno station,
We moeten naar de hoofdingang voor het wisselen van een voucher voor een fysieke JR railpass voor 21 dagen. Nu we hier toch zijn proberen we of we een reservering kunnen maken in de Sunrice Tzumi om de laatste Railpass dag nog van het Ardachi museum naar Tokyo te komen, een reis van ongeveer 1000 kilometer. Deze trein zou s'nachts rijden. Maar helaas de trein zit volgeboekt. Dan vragen we nog aan de dame achter de balie of ze weet waar wij een verloopstekker kunnen kopen van Japans naar Europese stekker, die van ons zijn we vergeten. Aan de overkant van het station kunnen we bij Yodobashi Camera zo'n stekker kopen. en inderdaad een enorme fotozaak met veel electronica. We vinden de stekkers zelf en rekenen af.
Dan hebben we nog een Pasmo nodig voor de metrolijnen die we gaan nemen, dit is ook de reden waarom het de eerste dagen zo stroef ging allemaal. Twee dames sturen ons naar het verkoopkantoor als je hard loopt zie je het niet. Uiteindelijk ook gevonden. Nu naar de treinen, eerst naar Tokyo Centraal dan met de Shinkansen naar Shizuoka.

_D8F6580 _D8F6585

Shizuoka en Taisho-en,
Uiteindelijk zitten we in de trein en komen we om 12:00 uur aan op het hoofdstation van Shizuoka, nu met lokale trein een stukje terug en dan nog een 1500 meter wandelen door Shizuoka. Bij Taisho-en is er alleen een jongen uit Yokohama, Taiga zit in Tokyo voor zaken. We hebben een uurtje rond gekeken en wat foto's gemaakt en toen weer terug naar het station.

_D8F6585_D8F6592_D8F6598_D8F6616_D8F6606_D8F6609 _D8F6608 _D8F6589

Door naar Nagoya,
Bij Taiga vandaan doen we nog even de versmarkt aan waar we 7 jaar geleden ook hebben rond gelopen, wat banaantjes gekocht en dan door naar het metro station. Vanaf het metrostation  door naar het centraal station van Shizuoka en de Shinkansen naar Nagoya.

IMG_20231108_145845

Naar het Hotel,
Nadat we een keer in de goede metro zaten maar de verkeerde kant opgingen hebben we nu met poging twee de goede metro. Bij een supermarkt nog  iets te eten gekocht en wat denk je tegenover ons hotel zit een sushibar met lopende band (waar Petra zo graag eens heen wil) Helaas we hebben al wat te eten meegenomen. Bij het hotel aangekomen pakte de medewerkster gelijk een groene kaart met een naam erop en vroeg of wij dat waren, we hadden alleen gegroet, hilarisch. Even wat gegeten en dan op zoek naar de verlichte Japanse tuin. Helaas is het een week uitgesteld, door het mooie weer is er geen rood blad. Dan nog maar even naar de Tempel Atsuta Jingu gelopen een aantal dingen waren verlicht maar de hoofdgebouwen waren donker helaas. dan gaan we die morgen overdag zien.

IMG_20231108_190403 IMG_20231108_185942 IMG_20231108_185928 _D8F6623

_D8F6620

Morgen naar de Tempel, de Japanse tuin en door naar Kyoto,

1. Kleine Martha:
    8 november 2023
    Die sushibar met lopende band houden we dan toch wel tegoed??
  2. Marcel & Petra:
    8 november 2023
    haha de foto zeker maar ik ken jou en dat bedoel je niet ;-)
  3. Kleine Martha:
    8 november 2023
    Jullie 2 schransend aan de lopende band, niet alleen een foto van de lopende band 😉