Dag 5, Vandaag is het "Museum-dag"

22 maart 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Naar de Royal Albert Hall,
Op tijd uit bed ontbijten en dan naar het National Hystorical Museum, we zijn ruim op tijd en gaan eerst nog even naar de andere kant van de weg richting Hidepark (Kensington park) waar een standbeeld staat van Koning Albert tegenover dit beeld staat de Royal Albert Hall het bekende muziekpaleis waar vele grootheden op het podium hebben gestaan.

DSC_8175  DSC_8177 DSC_8178

Naar het National History Museum,
Nadat we bij de Royal Albert hall zijn geweest gaan we naar het National History Museum we gaan binnen via de zij-ingang en komen zo nog niet in de grote hal. Eerst komen we bij de afdeling over de evolutie van de mens, dan komen we langzaam dieper in het gebouw en dan komen we in de grote hal waar een skelet van een Mamoet staat en aan het plafond hangt het scalet van een Blauwe Vinvis. Het gebouw maakt op mij de meeste indruk wat een enorm en prachtig gebouw. We lopen vanuit de grote hal dor naar de dino zaal vol met dino skeletten, we lopen hierna door naar het laatste gebouwde gedeelte de Darwin vleugel (cocoon) een geheel onderzoekcentrum. Het Museum is enorm en er is veel te zien.

DSC_8181 DSC_8184 DSC_8186 DSC_8187 DSC_8190 DSC_8198 DSC_8201 DSC_8203 DSC_8206 DSC_8208 DSC_8215

Naar het Museum van Science,
Als we uit het National History Museum komen is het een kleine honderd meter lopen naar het Museum of Science. Hier naar binnen en we staan dan direct tussen de stoommachines, Vanaf hier gaan we naar een afdeling over space reizen en dan naar de meer moderne tijden een vliegtuig aan het plafond is hier ook wel het hoogtepunt, Als we verder lopen komen gaan we een verdieping hoger en komen we uit bij alle medische verbeteringen en uitvindingen. Dit Museum is ook enorm als je alles serieus wilt zien ben hier ook zeker nog twee dag zoet.

DSC_8216 DSC_8217 DSC_8218 DSC_8220 DSC_8223  DSC_8225 DSC_8226 DSC_8229 DSC_8232 DSC_8236 DSC_8234 DSC_8238 DSC_8241  DSC_8245 DSC_8248 DSC_8227

Nog even vaar Piccadilly Circus,
Als we buiten komen gaan we toch nog een keer met de metro naar Piccadilly Circus naar de Harry Potter souvenir winkel. Altijd is het nog net zo druk als in het weekend in hartje Westminster. Even wat kopen en dan per Metro weer terug naar Kensington. in de avond even eten bij de Turk dan is onze City Trip weer bijna voorbij. Morgen gaan we weer naar huis per trein.

DSC_8250 DSC_8252 DSC_8253

Morgen met de Eurostar naar Brussel en dan overstappen op de Thalys naar Amsterdam,