Dag 4, De marktdag met aansluitend naar de Towerbridge

22 maart 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Laat uit bed,
vandaag laat uit bed en dan nog gaan ontbijten, de spullen bij elkaar gezocht en door naar het station Kensington op de District-line. Eenmaal in de metro zie ik dat we op het station waar we naar toe moeten niet gaan stoppen en stappen eerder uit. Dan komt de volgende metro wij er weer in maar deze gaat helemaal de verkeerde kant uit, toch er maar weer uit en lopen naar het busstation van de Hop on Hop off bus.

DSC_8109

Wachten en wachten op de bus,
We hebben de Hop on Hop off kaart voor drie dagen en wachten nu op de juiste bus die ons naar het overstappunt van de blauwe en gele lijn brengt eenmaal daar begrijpen we in de bus veel meer van de teksten die we gister hebben gehoord ( het lijkt ook beter syngroom te lopen. Als we bij het overstap punt komen is het weer wachten voor de volgende bus er is.

Naar Covent Garden,
Daar is de bus we stappen in en rijden via de gele route naar Covent Garden. Als we daar aankomen is het nog een klein stukje lopen. We Lopen langs het theater waar de Lion King, Mamma Mia, Tina en Frozen wordt opgevoerd allemaal binnen de 100 meter van elkaar af.

DSC_8110 DSC_8113

Covent Garden Market,
Covent Garden is eigenlijk de wijk waar de marktplaats ligt, tegenwoordig een zeer gegoede wijk met diverse theaters. Covent Garden Market was vroeger een groente en fruit markt voor de kleine winkeliers (groothandel). Tegenwoordig is de markt er speciaal voor mensen die handgemaakte spullen verkopen op het middengedeelte aan de zijkanten zijn er allerlei souvenirs kramen. Aan het einde van de hal is een open plek waar straat artiesten hun kunsten vertonen. Bij ons een Tsjech die zijn kunsten vertoond. We eten nog een broodje giros bij de griek, dan anders Hij maakt een pita broodje en rolt dit op als een puntzak en vult deze dan met vlees en groente en saus, na dit te hebben opgegeten gaan we weer door naar de volgende markt Borough Market.

DSC_8114 DSC_8117 DSC_8118 DSC_8122 DSC_8126 DSC_8128 DSC_8130

Borough Market,
We gaan met de TooTbus verder naar Boriough Market we komen daarbij langs Borough Market  langs St. Pauls Cathedral  Borough Market is eigenlijk een bonte verzameling van foodtrucks uit alle windstreken van de wereld een gezellig drukke markt waar iedereen aan het eten is of met eten bezig is. Het mooie van de Borough Market vindt ik dat het onder een aantal metro sporen is gemaakt waardoor je constant de metros over je heen hoort rijden (voelt een beetje illegaal). Vanuit de Borough Market gaan we lopend naar de Tower Bridge.

DSC_8133 DSC_8136 DSC_8137 DSC_8138 DSC_8141DSC_8140 DSC_8142 DSC_8144 DSC_8145

Tower Bridge,
We lopen in een rechte lijn vanuit de Borough Market naar de Tower Bridge ook hier is het weer erg druk aan de overzijde van de Theems zien we de Tower of Londen. We doen de Tower bridge ook lopend en komen zo aan de overzijde in de buurt van de Tower of Londen de zon schijnt nu prachtig op de Tower nog snel een paar foto's en dan door naar de Hop on Hop off busstop.

DSC_8147 DSC_8153 DSC_8161 DSC_8159 DSC_8163 DSC_8164 DSC_8166

Terug naar Kensington,
We rijden tot het einde van de gele route en gaan bij Hide Park Corner uit de bus om verder met de Metro te gaan naar Kensington. Eenmaal terug even wat drinken en dan op zoek naar wat te eten het word vanavond Pizza bij de Italiaan.

DSC_8167 DSC_8169 DSC_8171

Morgen een useumdagje,