Voorbereidingen Japan 2023,

1 oktober 2023 - Ter Aar, Nederland

Japan 2023, Shikoku,

Voor Corona,
Voor de corona crisis willen wij eigenlijk naar Japan voor een rondreis op het eiland Shikoku. Door de Corona gaat deze reis in 2020 helaas niet door, we hadden gelukkig nog geen tickets of treinkaarten geboekt voor de reis.

2023,
Het is dan toch eindelijke zover in 2022 verdwijnt de Corona en Japan gaat langzaam weer open voor het toerisme. We besluiten dan toch om gelijk dit jaar te gaan. We kopen vliegtickets via Swissair naar Tokyo en gaan ook weer terug vanaf Tokyo. Na een bericht dat de Japan railpass per oktober 25% duurder gaat worden besluiten we ook de railpass (voor 21 dagen) alvast aan te schaffen.

KaartEiland Shikoku.
Route Japan 2023,
We vliegen dit keer met Swiss Air via Zurich Zwitserland naar Narita (Tokyo). We vertrekken om 9:50 uur van Schiphol en zijn om 10:00 uur lokale tijd in Toko.
 De route zal deze keer voor een groot deel over het eiland Shikoku gaan, vandaar gaan we naar Hiroshima en dan door naar het Adachi-museum het meest noordelijke van onze reis dit keer.

Route Japan 2023Routekaart voor Japan reis 2023.

Het reisplan,

• Dag 1  Amsterdam - Zurich - Narita
  • Dag 2  Tokyo naar de Shuga-Ten Bonsai show in Ueno-park
  • Dag 3  Tokyo naar Nikko
  • Dag 4  Tokyo naar Imperial Palace garden, Graf van de 47 ronin en naar Happo-in (tuin)
  • Dag 5  Tokyo naar Shizuoka naar Thaisho-en en Nagoya
  • Dag 6  Nagoya naar Kyoto
  • Dag 7  Kyoto
  • Dag 8  Kyoto
  • Dag 9  Kyoto
  • Dag 10 Kyoto
  • Dag 11 Kyoto naar Okayama
  • Dag 12 Okayama naar Takamatsu (Shikoku)
  • Dag 13 Takamatsu
  • Dag 18 Kochi naar Uwajima
  • Dag 19 Uwajima naar Matsuyama
  • Dag 20 Matsuyama naar Hiroshima
  • Dag 21 Hiroshima
  • Dag 22 Hiroshima, Daikan ten (Kyoto)
  • Dag 23 Hiroshima
  • Dag 24 Hiroshima naar Adachi Museum (Met Sunrise Izumo naar Tokyo, nachttrein)
  • Dag 25 Tokyo, Tuinen Tokyo
  • Dag 26 Tokyo,  Jingu Gaien Ginkgo Festival 2023
  • Dag 27 Tokyo, Saitama Bonsai museum en Omiya bonsai dorp
  • Dag 28 Tokyo, Kamakura
  • Dag 29 Tokyo - Amsterdam

Alles geregeld?
We hebben inmiddels alles geregeld de vliegreis met Swiss air, de Japan Railpass voor 21 dagen, alle hotels zijn geboekte. Het enige dat nog niet is geboekt is de nachttrein de Sunrise Izumo van Matsue naar Tokyo, deze kan pas 1 maand vooraf worden geboekt.

1. Janny de Bruin:
    3 oktober 2023
    Spannend , en +euk om de voorbereidingen te zien, ik wens jullie alvast een goede reis