Per shinkansen naar Fukuyama

26 november 2023 - Hiroshima, Japan

Weer: Onbewolkt, zonnig
Temperatuur: 15 graden

Kasteel van Hiroshima,
Vandaag gaan we naar het kasteel van Hiroshima, we stappen op de metro en gaan richting centrum Hiroshima. Het is even zoeken maar dan zien we toch wat contouren van het kasteel. Als we de poort onderdoor lopen zien we dat er een expositie is van de samurai, diverse pakken staan tentoongesteld. We gaan naar binnen en maken nog wat foto's.

_D8F8537 _D8F8538 _D8F8539 _D8F8542 _D8F8548
Het kasteel zelf,
Dan lopen we door langs de Gokoku shrine waar op zondag altijd een feest is voor de kleintjes die in Kimono naar de shrine komen en dan even naar binnen en met tasje naar buiten. Shichi-Go-San word elk jaar gevierd op 15 November voor Jongetjes van 5 jaar oud en meisjes van 3 en 7 jaar oud, bidden voor een goede gezondheid en groei.
Wij lopen door en zien dan het kasteel voor ons liggen we gaan naar binnen en lopen in ongeveer 1 uur door het gebouw heen. Niet echt een supermooi kasteel. Om 11:00 uur staan we weer buiten.

_D8F8556 _D8F8558 _D8F8560 _D8F8564 _D8F8566 _D8F8568

Naar Fukuyama,
Gisteren op internet nog even gezocht naar een tuin in de buurt van Hiroshima er blijkt net buiten Fukuyama nog een Zen tuin te zijn de heenreis bedraagt ongeveer drie uur. Om ongeveer 13:00 uur in Fukuyama nu nog een busrit van ongeveer dertig minuten naar de tuin. We moeten nog even vragen welke bus we moeten nemen en worden direct door twee mensen geholpen. Bus nr 6 is de juiste bus en om 13:50 vertrekt deze.

_D8F8571 _D8F8583 _D8F8585 _D8F8586 _D8F8594 _D8F8598 _D8F8602 _D8F8609 _D8F8611 _D8F8615 _D8F8620 _D8F8634 _D8F8623

Matsudo,
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van deze tuin, gisteren opgezocht het zou een zen-meditatie centrum zijn met een tuin. Als we de bus uitkomen is het nog ongeveer 1 kilometer lopen voor we er zijn. als we er bijna zijn zien we een parkeerplaats vol met Japanse auto's. We lopen naar de ingang en zien al een hoop esdoorns met rood blad staan. kopen een kaartje en hoe verder in de tuin hoe meer rood blad er komt. Een erg mooie tuin en zeer uitgebreid vanaf de tuin kom je bij een enorme tempel met wat kunst in de vorm van scrols aan de muur. Hier is ook de droge tuin voor de mainhall. dan een lange trap af  naar de tuin. Inmiddels al 16:15 uur, tijd om richting station te gaan.
Als we bij het station aankomen heeft Marcel nog even iemand wakker gemaakt die achterin de bus lag te slapen.

Nog even doorgelopen naar het restaurantje waar we de afgelopen dagen hebben gegeten en ons gelijk afgemeld voor morgen.

Morgen naar het "Adachi Museum of Art",

1. Voss:
    29 november 2023
    Hallo Marcel en Petra.
    Mijn naam is Irma. Ik lees met veel plezier jullie reisblog en vooral ook de mooie foto's. Mijn interesse is groot voor Japan omdat ik ook een reis naar Japan zou maken. Ik heb deze reis wegens ziekte moeten annuleren en kan voorlopig niet meer gaan. Ik geniet daarom extra van de mooie plaatjes. Nog veel plezier!
  2. Marcel & Petra:
    30 november 2023
    hai Irma, wat leuk dat zo trouw de blog leest, fijn dat je er plezier aan beleeft. We hopen dat je gezondheid het in de toekomst toelaat om de reis zelf te kunnen maken. We laten je nog even meegenieten van onze laatste dagen hier.
    Heel veel groetjes Marcel en Petra