Italië rondje over het eiland van de maffia, Sicilië

2 februari 2020 - Ter Aar, Nederland

Maart 2020,
Dit jaar is ons oog gevallen op een rondreis over Sicilië dit eiland staat bekend als het maffia eiland, ook bekend als de bal van de voet van de laars van Italië. We laten onze reis uitvoeren door Vesuvio Tours (slow travel) we kiezen voor de rondreis Sicilië In Authentieke Bed & Breakfast. We rijden in 14 dagen het eiland rond in een huurauto en slapen in authentieke Agritourismo's

Omschrijving van Vesuvio Tours,
Een fly-drive vakantie door Sicilië in echte Bed & breakfasts, waar u de gastvrijheid van de Siciliaanse eigenaren in hun prachtige huizen ervaart! Dit is een van onze meest gekozen rondreizen waarbij je zoveel mogelijk van het eiland kunt zien en in authentieke B & B verblijft: Masseria Quartarella met de supervriendelijke eigenaren, Relais Garden Cactus met haar enorme cactus tuin di continu door de eigenaar verzorgd wordt, de kleinschalige Resort Portazza met maar 3 kamers en attente eigenaar, Casa Azul met prachtig uitzicht op de zee en Glicine lekker rustig gelegen aan de Etna.

Uitstel door Corona virus, 2020

Nadat we hebben gezien dat Italië langzaam in een Lockdown gaat om het Corona virus te bestrijden, besluiten we om de vakantie naar Italië om te gaan zetten naar het zuiden van Spanje in de regio Andalusië. Na een dag blijkt ook Spanje een groot probleem te hebben met het Corona virus, we besluiten ook hier de vakantie te annuleren. Na overleg gaan we niet in het najaar want daar staat vooralsnog de reis naar Japan op de kalender. We laten de vakantie doorschuiven naar het volgende jaar met het risico dat we de vliegreis niet vergoed gaan krijgen van KLM.

Voor nu Sicilië tot volgend najaar 2021,