Hiroshima per boot

23 november 2023 - Hiroshima, Japan

Weer: Onbewolkt, zonnig,
Temperatuur: 22 graden

Naar Matsuyama kasteel,,
Vandaag op tijd wakker en naar het station van Matsuhama gelopen. om naar Matsuyama te gaan en vandaar naar het kasteel van Matsuyama. We lopen door matsuyama en gaan een koffie halen bij de Familymart van hier is het een klein stukje naar de opgang van het kasteel. Als we de koffie op hebben gaan we op zoek naar de kabelbaan die ons naar boven brengt. die blijkt dus aan de andere kant va het park te liggen. wij dwars over het grasveld naar de andere kant gelopen.

_D8F8273 _D8F8279 _D8F8281

Met de stoeltjeslift naar boven,
Als we er aankomen worden we opgewacht door vijf vrouwen in Hakama in de kasteel kleuren om een kaartje te kopen voor de ropeway. We kopen een kaartje voor naar boven en naar beneden. Je kunt kiezen of 40 minuten wachten of gelijk in de stoeltjeslift, wij kiezen voor de stoeltjeslift. Boven aangekomen gaat Petra naar het toilet, ik zie daar iemand met een bordje "volenter English gilde" staan.

_D8F8282 _D8F8286

De gids,
ik spreek de man aan en hij vindt het geen bezwaarr om zijn verhaal voor twee mensen te vertellen. We krijgen een soort van privé rondleiding van een gids. hij verteld dat hij hier al meer dan een uur stond te wachten. De gids verteld ons van alles over het kasteel en de bouw ervan en laat ons verschillende plekken zien van het kasteel. een zeer interessante  rondleiding over het kasteel van Matsuyama.

_D8F8288 _D8F8291 _D8F8294 _D8F8298

IMG-20231124-WA0000

_D8F8299 _D8F8330 _D8F8309 _D8F8311 _D8F8312 _D8F8314 _D8F8319 _D8F8320 _D8F8328 _D8F8330 _D8F8333 _D8F8335

Naar Hiroshima,
Vanaf het kasteel is het nog een aardig stukje naar de andere kant van de stad naar de haven. Google Maps stuurt ons van de ene naar de andere plek uiteindelijk komen we op een station waar we de trein / metro kunnen nemen naar de haven. Bij de. haven aangekomen blijkt het nog ongeveer 900 meter lopen te zijn voor we bij de terminal zijn. We halen de boot die we willen halen net niet. We nemen dan maar de snelboot we willen met daglicht Hiroshima bekijken. Dat gaat lukken de snelboot naar Hiroshima eerst langs Kure en dan naar Hiroshima.

_D8F8337 _D8F8340 _D8F8343

IMG_20231123_170233 IMG_20231123_162854 IMG_20231123_164538

Hiroshima.
Aangekomen in Hiroshima is er niets in het engels te vinden en er staan drie trams welke moeten we hebben, we nemen de tram wie we we denken dat goed is maar deze gaat volgens Google Maps de verkeerde kant op. Maar goed we komen toch op Hiroshima station uit, geen probleem nu nog naar Peron 1 en we staan bijna bij hostel Roku.

Hostel roku.
Aangekomen bij Hostel Roku worden we hartelijk ontvangen. door een meisje ze laat ons de kamer zien en geeft ons iets te drinken van het huis . Ook eten we hier iets rundvlees met rijst. De kamer is klein maar alles is aanwezig wat we nodig hebben.

IMG_20231123_181318

Kat in de zak,
Hostel Roku is in de avond een soort van buurt cafe Later op de avond komt er nog een Japanse buurman langs die de stemming er aardig in brengt het is Japan een nationale feestdag. op een gegeven moment komt er een man buiten op het terras met een rood matje onder zijn arm hij rolt dit uit en haalt een kat uit de zak van zijn trui. Hij zet de kat op het matje en deze blijft rustig zitten, hij zit wel aan een riempje. We zitten daar aan 1 tafel met twee Japanners, 1 Fransese, 2 Nederlanders, een 1 Engelsman. en een fles sake van 2, 5 liter is best gezellig. (en daarna nog dit verslag schrijven).

IMG_20231123_201038IMG_20231123_201742 IMG_20231123_201751Morgen naar Atoompark Hiroshima,

1. Kleine Martha:
    24 november 2023
    Mooie dag weer en wat lief die kat in de zak!