Met de bus naar het Park

22 november 2023 - Matsuyama, Japan

Weer Onbewolkt zonnig
Temperatuur: 21 graden

Naar Nanrakuen Garden,
We staan op tijd op, de bus vertrekt vanaf het winkelcentrum naar een halte vlak bij het park. We staan bij de bushalte wat dan toch nog een soort van busstation is. Het is even zoeken met (google lens) maar we moeten de rode lijn hebben. De busrit erheen neemt ongeveer 50 minuten in beslag. Als we bijna bij de tuin zijn stappen we uit en lopen het laatste stuk naar de tuin, zo'n 1800 meter. Onderweg komen we weer een hoop mooi en echt Japanse dingen tegen.

Bij Nanrakuen Garden,
We zijn de verkeerde kant op gelopen en lopen nu aan de achterkant van de tuin, we lopen door en komen zo aan de voorkant van de tuin uit betalen en kunnen naar binnen. Met ongeveer 153.000 vierkante meter zijn zij de grootste tuin van Shikoku. Als we binnen komen is het ongelofelijk wat we zien wat een enorme tuin en goed te overzien. Heel veel azalea's in mooie vormen gesnoeid alles ziet er even strak uit een lust voor het oog. Wij blijven het maar herhalen wat een tuin ongelofelijk wat mooi. Alles is keurig gesnoeid en ziet er onderhouden uit petje af voor de tuinmannen hier.

_D8F8201 _D8F8204 _D8F8206 _D8F8207 _D8F8208 _D8F8211 _D8F8212 _D8F8215 _D8F8219 _D8F8224 _D8F8227 _D8F8229 _D8F8232

IMG-20231122-WA0000

_D8F8233 _D8F8236 _D8F8237 _D8F8245 _D8F8247 _D8F8254 _D8F8263

Even wat eten,
Na drie uur te hebben rondgelopen gaan we ergens wat eten, het is even moeilijk. Bij het hoofdgebouw zegt iemand, ga maar zitten eten kan hier. maar er gebeurd niets. Dan alles weer ingepakt en door naar een ander gebouw, hier kon het wel. Na het eten nog een kort filmpje gemaakt en dan terug naar de bushalte die nu op 800 meter van de tuin ligt, een andere busroute.

_D8F8260 _D8F8261

Station Uwajima,
Bij het station aangekomen even kijken hoe laat de trein naar Matsuyama gaat, over 50 minuten en dat is dan ook gelijk de laatste voor vandaag!! Een ijsje gehaald en lekker in de zon opgegeten. Naar het station gegaan en ingestapt op naar Matsuyama.

Matsuyama,
Aangekomen in Matsuyama nemen we nog een lokale trein om bij onze slaapplek te komen nog 900 meter lopen vanaf het station en daar is onze slaapplek. Een meisje zit ons op te wachten en lijdt ons rond door het huis we zijn vanavond de enige gasten. We halen nog wat te eten en gaan dan naar bed.

Morgen per boot naar Hiroshima,

1. Kleine Martha: